برگزاری پنجمین نمایشگاه کشاورزی ، دامپروری وشیلات در قزوین

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

برگزاری پنجمین نمایشگاه کشاورزی ، دامپروری وشیلات در قزوین
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از برگزاری پنجمین نمایشگاه، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، کشاورزی ارگانیک و دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی، در قزوین خبر داد.
هادی نیک‌فطرت در قزوین با اعلام برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها ،آبیاری و آبرسانی و کشاورزی ارگانیک در قزوین اظهار کرد: کشاورزی پایدار و مدیریت تلفیقی مزرعه ضمن کاهش مصرف انرژی در راستای توسعه پایدار، ارگانیک، مکانیزه، سلامت و امنیت غذایی ضامن صنعتی شدن و جلوگیری از هدر رفتن منابع غیرقابل بازگشت یک جامعه است.
وی افزود: این هدف با دستیابی به دانش روز، مهندسی‌سازی، صنعتی کردن کشاورزی و مدیریت تلفیقی در مزارع، ارتقای سطح بهره‌وری اقتصادی، کاهش ضایعات و استفاده بهینه از انرژی و منابع تولید و انرژی مهیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور 80 مؤسسه و شرکت فعال داخلی، توسط شرکت جام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به عنوان نمایشگاه، تنوع محصولات و خدمات قابل ارائه مشارکت کنندگان در نمایشگاه، بخش کشاورزی و نهاده‌ها 45 درصد و در بخش آبیاری و آبرسانی 23 درصد و بخش ماشین‌آلات کشاورزی 32 درصد فعالیت داشتند.

نیک‌فطرت اعلام کرد: از بین تمامی مشارکت‌کنندگان، 10 درصد در بخش‌های علمی، تحقیقاتی و 16 درصد از همه مشارکت‌کنندگان در بخش کشاورزی ارگانیک فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده بعد از نمایشگاه 70 درصد از تمامی مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه اعلام رضایت کامل کرده و میزان دستیابی به اهداف خود را خوب ارزیابی کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: مشارکت‌کنندگان داخلی از استان‌های تهران، فارس، قم، کرمانشاه، البرز، گرگان، همدان، کرمان، خوزستان، اصفهان، زنجان، قزوین، خراسان‌رضوی، مازندران، بوشهر، لرستان، مرکزی و چند استان دیگر اقدام به ارائه محصولات خود در این نمایشگاه کردند.

نیک‌فطرت ادامه داد: با توجه به پتانسیل فراوان استان قزوین تحت عنوان الگوی کشاورزی پایدار و ارگانیک کشور شرکت جام به منظور دستیابی به اهداف یاد شده، از تاریخ 18 تا 21 آذرماه سال‌جاری میزبان برپایی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی،کشاورزی ارگانیک تحت عنوان «AGROMIR 2014 QAZVIN» است.

وی اضافه کرد: همچنین هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع و تجهیزات وابسته تحت برند « VA 2015 QAZVIN» در تاریخ 23 تا 26 دی ماه سال 93 که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان، سایر ادارات ذیربط، مراکز دولتی، خصوصی و همچنین شرکت‌های مرتبط فعال، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار می‌شود.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید