آموزشگاه شیلات چابهار با 6میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

چهار‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

آموزشگاه شیلات چابهار با 6میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد
همزمان با نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه پسرانه و دخترانه شیلات به نام های 'شهدای شیلات و گلهای بهشت' با صرف اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال از سوی اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان مستقر در چابهار به بهره برداری رسید.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در آیین افتتاح این مدرسه شش کلاسه آموزشی در مقطع ابتدایی گفت: گرچه شیلات به عنوان یک سازمان اقتصادی مطرح است اما نامگذاری امسال به عنوان سال ' اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ' این بستر و نیاز را فراهم کرد که اداره کل شیلات استان در راستای ارایه خدمات به فرزندان پرسنل خود اقدام به تاسیس و راه اندازی این مرکز آموزشی کند.
حسینعلی گلشنی ' افزود: بر همین اساس در دو ماه با تلاش همه مدیران و بویژه کارکنان این سازمان و مجموعه همکاران در بخش تعاونی سازمان با صرف هزینه شش میلیارد ریالی با بازسازی ساختمانی تقریبا مخروبه فضای بسیار مناسب تحصیلی را برای فرزندان خویش فراهم آوردند.

به گفته وی در مدت دو ماه تمامی فعالیت های مورد نظر از جمله دریافت مجوز احداث آموزشگاه ، تامین اعتبار مورد نیاز توسط شرکت تعاونی شیلات، تجهیز بنا و تعمیرات لازم، تقویت سیستم خنک کننده، تامین نیروی انسانی کارآمد ، هوشمند سازی کلاس های درس ، تامین سرویس رفت و آمد دانش آموزان و تجهیز سالن ورزشی برای دانش آموزان انجام شده و امروز این مجموعه آماده بهره برداری شده است.

احمد علی موهبتی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز در این آیین با تقدیر از اقدام مدیرکل شیلات چابهار در راه اندازی این مجموعه آموزشی گفت: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی بزرگترین سرمایه گذاری برای نسل آینده کشور است.

معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار نیز در این آیین با تشکر از اقدام سریع اداره کل شیلات در راه اندازی این مجموعه آموزشی تصریح کرد: اگر می دانستیم که شیلات چنین هزینه سنگینی ( 6 میلیارد ریال در دو ماه ) را برای راه اندازی این مدرسه انجام می دهد حتما بدنبال ایجاد ساختمان و فضایی مناسبت تر می بودیم ، اما واقعیت این است که اقدام سریع این مدیریت در راه اندازی این مجموعه آموزشی قابل تقدیر است.

' حبیب الله سراوانی ' با اشاره به فعالیت های مشابه در این حوزه از سوی منطقه آزاد، اداره کل بنادر و دریانوری ، دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار در راه اندازی آموزشگاههای غیردولتی افزود: این فعالیت ها باعث شده است که بیش از 16.5 درصد دانش آموزان شهرستان چابهار در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل شوند که از این نظر چابهار در سطح کشور رتبه اول را دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید