جمع آوری 95 کومه صیادی غیرمجاز توسط یگان حفاظت شیلات گیلان

یک‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

جمع آوری 95 کومه صیادی غیرمجاز توسط یگان حفاظت شیلات گیلان
ماموران یگان حفاظت شیلات گیلان 96 کومه صیادی غیرمجاز را طی سه ماه امسال جمع اوری کردند.
به نقل از روابط عمومی شیلات گیلان، فرماندهی یگان حفاظت شیلات گیلان گفت: این یگان به منظور صیانت از ذخایر آبزیان بعنوان انفال متعلق به عموم مردم در بهار امسال 18 هزار و 839 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی انجام داده است.
سرهنگ هادی محمدی اظهار کرد: در این گشت های دریایی و ساحلی برای جلوگیری از صید غیر مجاز با هماهنگی مراجع قضایی و پشتیبانی مرزبانی و همکاری معتمدین و ساحل نشینان استان موفق به دستگیری 89 مجرم و کشف و ضبط بالغ بر 90 هزار رشته دام استخوانی ، بالغ بر سه هزار رشته دام غضروفی ، دو دستگاه جی پی اس و اقلام دیگر به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون تومان شد.
وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت شیلات گیلان طی گشت های خود 653 عدد ماهی غضروفی نارس را نیز در تور صیادان کشف و رهاسازی کردند.
وی یاداور شد: با توجه به پایان صید شرکت های تعاونی پره و همچنین پایان تکثیر ماهی سفید در رودخانه های نواحی گیلان یگان حفاظت شیلات آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با نیروی انتظامی و دریابانی جهت اجرای عملیات طرح ساماندهی طرح های سالمسازی اقدام کرده است.
حدود چهار هزار صیاد گیلان در قالب 51 شرکت تعاونی صید پره در حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی استان به شغل ماهیگیری اشتغال دارند.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید