صادرات 450 تن میگوی سایت گمیشان در سال جاری

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

صادرات 450 تن میگوی سایت گمیشان در سال جاری
مدیرکل شیلات گلستان از آغاز برداشت میگو در مزارع سایت میگو گمیشان خبر داد و گفت: حدود 450 تن از میگوی برداشت شده از این سایت در سال جاری صادر شده است.
سیدجواد قدس علوی گفت: تاکنون 117 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان برداشت و در سه کارگاه عمل آوری و بسته بندی شده است.
قدس علوی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود500 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان برداشت شود، تصریح کرد: از این میزان حدود 450 تن صادر و مابقی برای مصارف داخلی در استان های گلستان، مازندران و تهران عرضه خواهد شد.
وی گفت: هر کیلو میگو به قیمت حدود 6 الی 7 دلار صادر خواهد شد و در بازارهای داخلی با قیمت 16 الی 18 هزار تومان عرضه می شود.
قدس علوی با بیان اینکه امسال 50 میلیون پست لارو میگو( بچه میگو) ذخیره سازی شده بود، گفت: این پست لاروها 12 تا 15 روزه بوده و در مدت 140 روز به وزن متوسط 16 الی 18 گرم رسیده اند.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: برای پرورش این میزان میگو 243 هکتار مفید از مزارع سایت میگوی گمیشان به این امر اختصاص یافته است.

قدس علوی با اشاره به اینکه در مراحل فرآوری و بسته بندی از افراد بومی منطقه استفاده می شود، گفت: کارگاه های فرآوری و بسته بندی میگو در فصل صید بصورت سه شیفته مشغول کار می باشند و تمامی نیروهای این کارگاه ها از افراد بومی منطقه هستند.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در هر هکتار با سیستم هوادهی 3.5 تن وبدون سیستم هوادهی 4/2 تن میگو تولید می شود و تولید میگو برای آبزی پروران کاملا اقتصادی است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید