کاهش شديد جهاني قيمت ميگوي پرورشي

چهار‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

کاهش شديد جهاني قيمت ميگوي پرورشي
امسال به دلیل افزایش میزان تولید میگوی پرورشی در جهان قیمت میگوهای صادراتی با کاهش حداقل 30 درصدی همراه بوده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که امسال در برابرصادرات آبزیان با آن مواجه شده ایم، کاهش قیمت جهانی میگوهای پرورشی است.
هادی سنگانیان با بیان اینکه هم اکنون قیمت میگوی صادراتی ایران در مقایسه با سال گذشته با کاهش حداقل 30 درصدی همراه بوده است، اظهار داشت: این وضعیت نقدینگی پرورش دهندگان را به شدت تهدید می کند.
وی با اشاره به افزایش تولید میگو در سال جاری گفت: هر چند تولید میگو افزایش یافته است اما به نظر می رسد میزان ارزآوری این آبزی افزایش نداشته باشد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران اظهار داشت : هم اکنون بخش زیادی از میگوهای پرورشی تولید شده را در انبارها نگهداری می کنیم تا تولیدات سایر کشورها مصرف شود و تقاضا برای خرید میگوی پرورشی ایران بیشتر شود.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با این اقدام تاحدودی بتوانیم قیمت فروش میگوهای صادراتی را از نرخ کنونی افزایش دهیم.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران یادآور شد: تا کنون هزار تن از مجموع 16 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده در سال جاری صادر شده است.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از میگوی پرورشی ایران سال گذشته به کشورهای مصر، اسپانیا، ایتالیا، امارات، لبنان، کره جنوبی، پرتغال و یونان صادر شد.
به گفته وی، امسال نیز علاوه بر صادرات میگو به این کشورها، روسیه و چند کشور دیگر به فهرست بازارهای هدف صادرات میگوی ایران افزوده خواهند شد.
سنگانیان تاکید کرد: با افزایش میزان تولید میگوی پرورشی ، بازارهای هدف صادرات این محصول نیز افزایش خواهند یافت.
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران،افزایش تولید میگوی پرورشی،تاثیر بسزایی در افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور
خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
وی یادآور شد: مزارع پرورش میگو در استان های خوزستان،هرمزگان، بوشهر و سیستان وبلوچستان بخش زیادی از میگوی صادراتی ایران را تامین می کنند که میزان تولید در این استان ها در سال های اخیر با روند صعودی همراه بوده است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید