۴۰۰۰ تن میگوی پرورشی استان بوشهر صادر شد

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

۴۰۰۰ تن میگوی پرورشی استان بوشهر صادر شد
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به کیفیت بالای میگوی پرورشی استان بوشهر اکنون خریداران زیادی ازکشورهای مختلف آسیایی و اروپایی وارد کشور شده‌اند بگونه‌ای که تاکنون ۴هزار تن میگو خریده‌اند
حسین بهمنیاری در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در حوزه آبزی پروری دارد اظهار داشت: در استان بوشهر با وجود دریا و سواحل بکر زمینه‌ای مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار هکتار از سواحل استان بوشهر برای آبزی‌پروری شناسایی شده خاطرنشان کرد: امسال 4هزار و 40 هکتار از این اراضی برای پرورش آبزیان اختصاص یافت که 1.3 میلیارد قطعه بچه میگو در 3هزار و 650 استخر پرورشی ذخیره سازی شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کیفیت میگوی استان بوشهر در بالاترین سطح قرار دارد بیان کرد: میگوی پرورشی استان بوشهر با نظارت مستمر دام‌پزشکان و متخصصان حوزه آبزی پروری بدون هیچ گونه بیماری و آلودگی دارای بهترین کیفیت است که اکنون جایگاه خود را در بازارهای جهانی باز کرده است.

بهمنیاری با اشاره به اینکه امسال پرورش دهندگان میگو بیش از 13هزار تن میگو برداشت کرده‌اند گفت: برای خرید میگوی پرورشی استان بوشهر اکنون بازرگانان کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی وارد کشور شده‌اند و تاکنون 4 هزار تن از میگوی استان بوشهر پس از فرآوری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تولید میگو در استان بوشهر به 2 برابر افزایش می‌یابد گفت: اراضی ساحلی شناسایی شده برای پرورش میگو اکنون در حال واگذاری به سرمایه گذاران است که میزان تولید میگو تا سال آینده به 2 برابر افزایش می‌یابد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید