صید میگو در آبهای هرمزگان سه برابر شد

چهار‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید


صید میگو در آبهای هرمزگان سه برابر شد
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: امسال یکهزار و 540 تن میگو در آبهای استان صید شد که این میزان نسبت به سال گذشته که 500 تن صید شده، سه برابر معادل 164 درصد افزایش داشته است.
پرویز محبی' روز چهارشنبه با اشاره به اینکه فصل صید میگو امسال از هشتم مهرماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: یکی از عوامل مهم افزایش صید میگو زمان مفید فصل میگو در سالجاری بوده که از 25 روز در سال گذشته به 38 روز افزایش یافته است.
وی همچنین بااشاره به اقدامات خوبی که امسال در زمینه بازسازی ذخایر انجام شده است، بیان داشت: رهاسازی 30 میلیون قطعه لارو میگو در آب های خلیج فارس از مهم ترین این اقدامات بوده که بی شک نقش مهمی در افزایش صید میگو امسال داشته است
مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین تشدید فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان، مشارکت صیادان در صید اصولی و قانونمند، تغییر صیدگاه های میگو از شش صیدگاه به دو صیدگاه و شروع صید میگو از منطقه کوهستک برای سومین سال متوالی را از دیگر دلایل وشاخص های مهم در افزایش صید میگو امسال عنوان کرد.

محبی یادآور شد: در فعالیت جمع آوری میگوهای صید شده امسال 9 شرکت در جمع آوری میگوها در استان همکاری و مشارکت دارند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری های انجام شده توسط تعاونی های صیادی و صیادان با اداره کل شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته، درآمد صیادان میگو نیز دو و نیم برابر رشد یافته است.

این مقام مسوول در پایان، آلودگی شدید خورها به مواد نفتی را از نگرانی های مهم اداره کل شیلات هرمزگان برای ذخایر آبزیان به ویژه میگو در استان ذکر کرد.

گفتنی است،درفصل صید میگو امسال یکهزار و 600 صیاد با 136 فروند شناور مشغول فعالیت بودند که 75 درصد میگوی درشت و 15 درصد میگوی سرتیز صید کردند.

میگوی موزی (با بیشترین فراوانی در هرمزگان)، میگوی سرتیز، ببری سبز، سفید هندی، خنجری و گنتگ شش گونه مهم میگو در هرمزگان را تشکیل می دهند
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید