پیش بینی می شود تولید ماهی در خراسان رضوی به شش هزار تن برسد

چهار‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

پیش بینی می شود تولید ماهی در خراسان رضوی به شش هزار تن برسد
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود شش هزار تن ماهی در سطح این استان تولید شود.
محمد رضا مهدی زاده با بیان این مطلب، با بیان اینکه بخش آبزی پروری خراسان رضوی با وجود محدودیت بودجه طی سال 92 موفق به تولید پنج هزار و 335 تن ماهی شد، افزود: امید است با برنامه ریزی های انجام شده تولید استان به مراتب بیش از پیش بینی تولید در سال های برنامه پنجم توسعه برسد.
وی افزود : رشد تکنولوژی در خراسان رضوی در این حوزه از یک سو و روند بروز خشکسالی های در سال های اخیر نیاز مراکز به ادوات مکانیزه به منظور جلوگیری از افت تولیدات آبزی پروری را دو چندان کرده است.
مهدی زاده عنوان کرد: در این راستا زیرساخت های لازم برای تسریع در روند مکانیزه کردن مراکز پرورش ماهی از طریق اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 755 میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی در دستور کار است.

وی در ادامه از واگذاری امر نظارت بر مراکز آبزی پروری و عقد قرارداد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبرداد و گفت: بدین منظور نیز تفاهم نامه ای با این سازمان منعقد شده که به موجب آن یک میلیارد و 150 میلیون ریال بودجه از محل اعتبارات تملک دارایی امسال اختصاص یافته است.

مهدی زاده، توسعه آبزی پروری در استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و ماهی دار کردن این استخرها به میزان 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی ، پیگیری تشکیل هفت تعاونی شهرستانی و ایجاد اتحادیه استانی و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در سبد خانوار را از دیگر برنامه های این مجموعه طی امسال عنوان کرد.

وی افزود: نیمه نخست امسال 40 درصد از رقم پیش بینی تولید به میزان دو هزار و 400 تن محقق شده است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید