صید 80 تن شاه میگو از دریاچه پشت سد ارس

چهار‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صید 80 تن شاه میگو از دریاچه پشت سد ارس
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال حدود 80 تن شاه میگو از دریاچه پشت سد ارس صید و بعد از عمل‌آوری به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال در استان 17 هزار و 859 تن انواع ماهیان سردآبی، گرم‌آبی و بومی تولید و جهت مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امسال حدود 80 تن شاه میگو از دریاچه پشت سد ارس صید و بعد از عمل‌آوری به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که از این طریق ارزآوری قابل توجهی عاید استان خواهد شد.
شیرولیلو ادامه داد: برای تکثیر و پرورش چهار گونه ماهی گرمابی شامل فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و کپور و یک گونه سردآبی قزل آلا و تولید بچه ماهیان سردآبی، گرمابی و زینتی در استان مجوز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی، تصریح کرد: اقدامات انجام شده شامل اجرای پروژه مکانیزاسیون در مزارع موجود جهت افزایش تولید دو تا سه برابر ظرفیت است.

شیرولیلو کنترل بهداشتی محصولات تولیدی از صید تا عرضه به مصرف‌کنندگان، توسعه پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس و توسعه بازارهای عرضه آبزیان در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد 50 فقره انواع موافقت‌نامه صادر شود و برای این امر بازدیدهای کارشناسی و کمیسیون‌های صدور پروانه به طور مرتب و مستمر فعالیت می‌کنند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید