پیش نویس تفاهم نامه همکاری شیلاتی بین ایران و کویت تهیه شد

چهار‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

پیش نویس تفاهم نامه همکاری شیلاتی بین ایران و کویت تهیه شد
پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران و مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کویت تهیه شد.
در راستای توسعه همکاری های منطقه ای هیات کویتی از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران بازدید کردند که در آن بر توسعه همکاری دو جانبه تاکید شد.
نتایج پروژه های تحقیقاتی و آمار صید آب های کویت در چند سال اخیر نشان دهنده کاهش شدید ذخایر به ویژه گونه هایی چون حلوا سفید، سرخو، صبور و غیره بوده است که بر این اساس پروژه جامعی در کویت پیش بینی و طراحی شده است که ضرورت همکاری کشورهای همسایه کویت مانند ایران، عراق و عربستان در این پروژه دیده شده است.

لذا در این جلسه که با حضور ریاست، معاونان، روسای بخش ها و امور بین الملل موسسه تحقیقات شیلات برگزار شد، بحث های کارشناسی جامع در خصوص نحوه همکاری، تبادل داده ها و اطلاعات مورد نظر صورت گرفت و توافق شد که موسسه شیلات ایران در اجرای این پروژه با مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کویت همکاری فنی و علمی داشته باشد.

در ادامه پیش نویس یادداشت تفاهم میان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران و مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کویت تهیه و بند به بند این یادداشت تفاهم مورد باز بینی و اصلاح قرارگرفت.

دراین یادداشت تفاهم مقرر شد در یک دوره زمانی 3 ساله دو موسسه تحقیقاتی در زمینه های بیولوژی ، ارزیابی ذخایر، آبزی پروری، ژنتیک آبزیان، بیوتکنولوژی، عمل آوری آبزیان، اکولوژی و عملیات آزمایشگاهی همکاری مشترک داشته باشند.

تبادل منابع علمی، حضور کارشناسان در بازدیدهای علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی - فنی از دیگر موارد مهم این یاد داشت تفاهم است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید