شهريور؛ بهره برداري از مرحله دوم درياچه شهداي خليج فارس

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

شهريور؛ بهره برداري از مرحله دوم درياچه شهداي خليج فارس
شهردار منطقه 22 تهران گفت: مرحله دوم یا ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس، ماه آینده (شهریور) به بهره برداری می رسد.
قاسم مولایی با اشاره به اینکه وسعت مرحله دوم 50 هکتار است، افزود: در ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس، فضاهای ورزشی، فرهنگی آمفی تئاتر روباز و مجموعه خدمات رفاهی ، تفریحی و نمازخانه و همچنین محل اجرای برنامه در ضلع شمال شرقی پیش بینی شده است.
وی گفت: فعالیت های عمرانی این بخش در حال حاضر به پایان رسیده است.
مولایی در خصوص عملیات احداث تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: ‌این تصفیه خانه هم اکنون در حال احداث است که نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص آلودگی آب دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: آب این دریاچه هیچ آلودگی ندارد و هم اکنون در قراردادی با دانشگاه های پزشکی و ایران ،‌ آب این دریاچه کنترل می شود و برای سلامت بیشتر آب دریاچه هوادهی مصنوعی و همچنین فواره هایی نصب شده است.
مولایی گفت: نزدیک به یکصد هزار قطعه ماهی در این دریاچه ریخته شده است که این موضوع نیز از طریق کارشناسان شیلات کنترل می شود.
شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به افزایش حجم بازدید شهروندان از دریاچه شهدای خلیج فارس افزود: برای تامین پارکینگ در همه ضلع های دریاچه شهدای خلیج فارس، به تعداد 7 هزار دستگاه خودرو پارکینگ احداث شده است .
مولایی گفت: قراردادی نیز با یک شرکت سرمایه گذاری برای احداث پارکینگ طبقاتی منعقد که در این بخش نیز 10 هزار پارکینگ پیش بینی شده است.
وی در خصوص روند احداث تونل حکیم گفت: 70 درصد عملیات ساخت تونل انجام شده و هم اکنون عملیات احداث تونل به پایان رسیده است و مهندسان در حال بتن ریزی دیوارها هستند
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید