جشنواره فرهنگی روستا به مناسبت روز ملی دریای خزر در گلستان برگزار شد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

جشنواره فرهنگی روستا به مناسبت روز ملی دریای خزر در گلستان برگزار شد
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی دریای خزر، جشنواره فرهنگ روستا در روستاهای ساحلی قره سو در شهرستان بندرترکمن، روستای ساحلی باغو کناره درشهرستان بندرگز و همچنین اسکله بندرگز برگزار شد
قربان عباسی با اعلام این مطلب گفت: در این جشنواره فرهنگی که با همکاری بخش خصوصی(خانه جوان فرید روستای کفشگیری) برگزار شد، ضمن اجرای برنامه های فرهنگی وهنری و نمایش سنت های بومی و محلی، کارگاه آموزشی دریای خزر، اقتصاد محلی و محیط زیست نیز به اجرادرآمد.
وی با اشاره به برپایی مسابقه نقاشی و جشن بادبادک و مسابقه ها و جنگ های شاد دراین جشنواره، افزود: برپای غرفه و مسابقه آشپزی غذای دریایی و برپا کردن آلاچیق ونمایش زندگی اصیل ترکمن ازدیگر برنامه هایی است که در این جشنواره برپا شد.

وی درادامه به کارگاه آموزشی دریای خزر، اقتصاد محلی و محیط زیست در روستای ساحلی باغو کناره شهرستان بندرگز اشاره کرد و افزود: فرصت های گردشگری سبز و اکوتوریسم دریای خزر و عوامل تهدید آبزیان خزری و آلایندگی دریا در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی خاطرنشان کرد: با برپایی چنین جشنواره هایی ضمن گرامیداشت مناسبت ها، فرهنگ های بومی ومحلی استان بیش از پیش زنده شده و با معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی این استان شاهد افزایش شمار گردشگران داخلی وخارجی در نگارستان ایران باشیم
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید