ممنوعیت صادرات میگوی بوشهر صحت ندارد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

ممنوعیت صادرات میگوی بوشهر صحت ندارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در واکنش به خبری مبنی بر ممنوعیت صادرات میگو از استان بوشهر گفت: این خیر صحت ندارد چرا که صادرات این نوع آبزی یکی از بزرگ ترین مزیت های استان شناخته می شود.
هفته گذشته خبری به نقل از مدیرکل شیلات استان بوشهر درباره ممنوعیت صادرات میگو از استان بوشهر منتشر شد. وی کاهش صید این نوع آبزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دلیل این موضوع عنوان کرده بود
در همین رابطه علی اکبر شریف پور بوشهری، رئیس اتاق بوشهر تصریح کرد: صادرات میگو اصلی ترین رکن تجارت استان به شمار می آید و به هیچ عنوان ممنوع نشده است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر زمان برای صادرات مناسب نیست؛ ابتدا باید پس از عمل آوری میگو، آنها را بسته بندی و فریز کرد تا با گذشت زمان که تعدادشان بیشتر شد و به حد یک یا چند کانتینر رسید، میگوها صادر شود که این اقدام طبیعی و طبق روال همیشگی صورت می گیرد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در سال جاری تعداد شناورهایی که برای صید به دریا رفته اند افزایش یافته که این موضوع باعث شده میزان صید هر یک از آنها در مقایسه با سال قبل کمتر شود، اما در کل میزان صید نسبت به 10 سال گذشته رقمی بی سابقه را نشان می دهد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران همچنین درباره طرح ایجاد منطقه آزاد در استان بوشهر نیز توضیح داد: این مسئله به تصویب مجلس نیاز دارد که هنوز در دست بررسی قرار دارد. البته منطقه ای که برای این امر در نظر گرفته شده در 15 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد و می تواند تا حدودی به آبادانی این شهر کمک کند.

وی که با روزنامه کسب و کار گفتگو کرده، ادامه داد: این طرح در پی آن است که توسعه سطح روابط بین این استان و قطر که نزدیکترین منطقه به این کشور محسوب می شود را رقم بزند. بنده نیز به همراه یک هیأت از منطقه ای که قرار است به عنوان منطقه آزاد بوشهر با کشور قطر ارتباط داشته باشد بازدید کردم و اعتقاد دارم که این اقدام برای هر دو کشور دارای مزیت است.

به گفته شریف پور، مقرر شد تجار ایرانی در منطقه ای از قطر که جانمایی هم شده، سرمایه گذاری کند و تجار قطری نیز در منطقه آزاد بوشهر سرمایه گذاری داشته باشند.
منبع : پیغام

دیدگاه خود را بیان کنید