تخفیف برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تخفیف برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: افرادی که صلاحیت تولید محصولات ارگانیک را می‌توانند با 30 درصد تخفیف غرفه‌ای در را برای ارائه محصولات خود اجاره کنند.
احمد صفوی در نشست خبری با خبرنگاران در مراسم شب‌گردی، گفت: با توجه به افزایش جمعیت نیاز به مواد غذایی بیشتری داریم و این در حالی است که در مسیر تولید و مصرف 25 درصد از محصولات از بین می‌رود که باید این روند با اصلاح فرهنگ بهبود پیدا کند.
وی ادامه داد: شبکه توزیع گسترده‌ای که در سازمان میادین فعال است ارائه خدمات بهتر و اصلاح نظام توزیع نقش خود را به شکلی بهتر ایفا کند تا روز به روز محصولات خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار شهروندان قرار دهد.
مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار با بیان اینکه سازمان میادین در سال 58 و بر اساس مصوبه شورای انقلاب تاسیس شد، گفت: هدف از این کار ایجاد تسهیلات لازم برای حمایت از مصرف کنندگان و توزیع فراورده‌های کشاورزی مناسب بود. مهمترین ویژگی ما خدمت‌رسانی گسترده در نقاط مختلف شهر است که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای گسترده به اقتصاد خانواده نیز کمک کند. علاوه بر آن نیز در سلامت و بهداشت جامعه و حجم ترافیک در شهر نیز تاثیرگذار است.

صفوی با بیان اینکه روزانه 187 میدان و بازار در سطح شهر با ارائه بیش از 2000 تن محصول به 450 نفر از شهروندان خدمت‌رسانی‌ می‌کند.

وی تاکید کرد: 35 درصد از محصولات میادین میوه و تره‌بار و 19 درصد از محصولات پروتئینی در مراکز سازمان میادین تره‌بار ارائه می‌شود. علاوه بر آن نیز 70 درصد آبزیان در میدان بعثت و 50 درصد مرغ مورد نیاز شهروندان در میدان پیروزی و بهمن عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری با بیان اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی سازمان میادین تاثیر مثبتی در اقتصاد خانواده داشته است، گفت: آمارهای بانک مرکزی از سطح شهر در بهار 93 نشان می‌دهد که این مجموعه تاثیر مثبتی در اقتصاد خانواده داشته است به گونه‌ای که قیمت محصولات میوه و تره بار 48 درصد، سبزیجات 41 درصد و محصولات پروتئینی 10 درصد پایین تر از میانگین عرضه این محصولات در سطح شهر تهران است.

وی ادامه داد: اولین محور توسعه، کمی است و برای توزیع بیشتر در حال فعالیت هستیم. در سال 84 تعداد بازارها و میادین در سطح شهر تهران 69 بازار بود ولی این تعداد در سال 92 به 181 میدان و بازار رسید. یعنی اینکه 112 بازار میوه و تره‌بار به شهر تهران افزوده شد.

صفوی افزود: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز باید 240 میدان و بازار تاسیس کنیم و این در حالی است که هر سال 12 بازار باید به مجموعه میوه و تره بار پایتخت اضافه شود و بر اساس دستور شهردار تهران باید اقداماتی صورت گیرد تا در هر محله از شهر یک بازار و میدان ایجاد شود. در حال حاضر نیز با همکاری مرکز مطالعات شهرداری تهران مکان یابی این بازارها در دست مطالعه است به طوری که باید 374 بازار به مجموعه سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری اضافه کنیم که در این راستا امسال 20 بازار در دستور کار ساخت قرار دادیم و امیدواریم در نیمه دوم امسال بتوانیم با برنامه ریزی‌ها ساخت بازارها را در سال 93 افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری با اشاره به نظارت‌های دوره‌ای نظام‌مند، گفت: هر هفته مشکلات شهروندان را پیگیری می‌کنیم این نظارت‌ها روز به روز در حال افزایش است علاوه بر آن در نظر داریم تجهیزات مورد استفاده در میادین را از سیستم‌های نوین مجهز کنیم. مسائل زیست محیطی و دسترسی مصرف کنندگان به پارکینگ خودروها نیز موضوعی است که در دستور کار قرار گرفته است.

صفوی در رابطه با فروش غیرحضوری در میدان مرکزی، اظهار کرد: عمده فروشی به شکل الکترونیکی، ایجاد سامانه عمده فروشی حبوبات در میدان مرکزی و ایجاد سامانه ارغوان با همکاری بخش خصوصی در میدان شهید لواسانی، جلال آل احمد و صادقیه و هروی در دستور کار قرار دارد.

وی در رابطه با انتقادات شهروندان گفت: انتقادات و پیشنهادات سرلوحه برنامه‌ریزی‌های ماست. امسال با توجه به شبکه‌های سیستمی موضوع زیاد فروشی را در میادین کنترل کرده و بر این مورد نظارت دقیق داشته‌ایم.

همچنین در خصوص نحوه رفتار کارگران نیز برنامه آموزش پیاده کردن سیستم تشویقی و تنبیهی و توجه به آسایش و رفاه کارگران با توجه به آیین نامه انضباطی برای ترویج رفتار مناسب با مشتری مدنظر قرار دادیم.

صفوی با اشاره به اینکه تمام محصولات عرضه شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، گفت: در تمامی بازارها و میادین عرضه محصولات و خدمات یکسان است و کنترل قیمت نیز با کارشناسان مقیم بازارها انجام و برخورد با تخلفات بر اساس آیین‌نامه انضباطی صورت می‌گیرد.

وی در این خصوص افزود: جریمه نقدی و قرار گرفتن در لیست ممنوعه از جمله برخوردهایی است که در این دستور العمل گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه با واسطه‌گری مخالف است، گفت: تا جایی که قانون اجازه دهد با واسطه‌گری برخورد می‌کنم و از طریق نظام صنفی با افراد متخلف نیز برخورد قانونی خواهیم داشت البته در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی و ناجا نیز از فعالیت‌ دلالان جلوگیری کرده‌اند.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذار گفت:‌بر اساس قانون هیئت وزیران و مصوبات سال 84 و 89 شورای اسلامی سه روش برای واگذاری غرفه‌ها تعیین کرده‌ایم که به شکل فراخوان به تولید کنندگان انجام می‌شود. در شورای واگذاری که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، شورای شهر، وزارت صنعت و معدن، صلاحیت متقاضیان بررسی و واگذاری‌ها بر اساس مزایده انجام می‌شود.

صفوی با بیان اینکه واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار شش ماهه و سایر غرفه‌ها یک ساله است، افزود: در این زمینه با مرکز مطالعات نیز همکاری‌هایی را انجام دادیم و بر اساس ارتقای کیفیت محصولات استانداردهای میادین را تعریف کردیم. به طوری که تدوین 21 استاندارد با همکاری سازمان استاندارد استان تهران انجام شده است و به صورت پایلوت در میدان شهید لواسانی و 24 بازار دیگر در حال اجراست تا بر اساس مصوبه شورای شهر در 25 بازار میوه و تره‌بار به اخذ گواهینامه استاندارد دست یابند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان این که مردم هرگونه شکایتی را می‌توانند با سامانه 137 و 1888 مطرح کنند، افزود: محصولات ارگانیک در افزایش سطح سلامت مردم تاثیر زیادی دارد و در این زمینه با انجمن ارگانیک تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا افرادی که صلاحیت تولید محصولات ارگانیک را دارند با 30 درصد تخفیف در اجاره بتوانند غرفه‌ای را در اختیار بگیرند.

وی افزود: جمع‌آوری پسماندهای میوه و تره بار در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که هفت تا هشت تن بازیافت در محصولات میادین در میدان مرکزی انجام می‌شود. همچنین میوه‌های دست چین و بسته‌بندی شده به 20 واحد افزایش پیدا کرده‌اند تا در غرفه‌ها عرضه شود
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید