سه طرح شیلاتی استان گلستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

سه طرح شیلاتی استان گلستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد
مدیرکل شیلات استان گلستان از بهره برداری و کلنگ زنی چهار طرح شیلاتی با اعتبار ی بالغ بر 39 میلیارد ريال در هفته دولت خبرداد.
سیدجواد قدس علوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در این ایام سه طرح شیلاتی به بهره برداری می رسد و یک طرح نیز کلنگ زنی می شود.
وی با بیان اینکه احداث سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان از طرح های مهم قابل افتتاح در هفته دولت است، تصریح کرد: این مزرعه 20 هکتاری با اعتبار چهار میلیارد ريال و با ظرفیت اسمی 45 تن به بهره برداری می رسد
قدس علوی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 500 تن میگو از سایت میگوی گمیشان برداشت شود و ارزش اقتصادی میگوی استان به 7 و نیم میلیارد تومان خواهد رسید.

وی، پروژه اصلاح و مرمت و تجهیر مزرعه گرمابی در شهرستان گنبد را یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد و افزود: این طرح با اعتبار دو میلیارد و 20 میلیون ريال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان علی آباد با اعتبار چهار میلیارد و 636 میلیون ريال و با ظرفیت 25 تن به بهره برداری می رسد و مزرعه پرورش ماهی خاویاری در بندرترکمن با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ريال و ظرفیت یک و نیم تن خاویار و 25 تن گوشت نیز کلنگ زنی می شود.

قدس علوی افزود: با اجرایی شدن این چهار طرح برای 24 نفر بطور مستقیم اشتغال زایی می شود.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پتانسیل های تولیدی بالا در بخش شیلات، استفاده از تجربیات کارشناسان در بخش های مختلف شیلاتی و ارائه راه حل های منطقی برای رفع موانع و مشکلات از عمده ترین عوامل شکل گیری این ستاد است.

به گفته وی، سند جامع شیلات و سند توسعه شیلات باید با دقت بیشتری تدوین شود و بدین منظور این اسناد باید در ستاد راهبردی شیلات مورد بررسی قرار گیرد و اشکالات آن رفع شود.

قدس علوی سند آمایش سرزمین را بالاترین برنامه توسعه استان دانست و گفت: باید در این کارگروه مورد بازنگری قرار گیرد و در این سند 15 کاربری برای استان با 60 معیار رتبه بندی شده است که بعضی از این کاربری های مرتبط با شیلات می باشد.

وی با بیان اینکه نقشه راه توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان نیز باید تدوین شود، تصریح کرد: با مطالعات جامعی که از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی انجام خواهد شد باید توسعه ماهیان خاویاری نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده درست از مواهب خدادادی مانند آب شور دریا و اراضی کم بازده، شرایط اقلیمی مناسب استان می توان زمینه اشتغال و درآمدزایی تعدادی زیادی از مردم را فراهم کرد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید