نخستین پایانه صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در هرمزگان افتتاح شد

چهار‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

نخستین پایانه صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در هرمزگان افتتاح شد
به مناسبت هفته دولت نخستین پایانه صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی با حضور استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و مدیر کل شیلات و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
جاسم جادری در آئين آغاز عمليات اجرايي احداث نخستين پايانه تخصصي صادرات محصولات كشاورزي و شيلاتي استان هرمزگان با گراميداشت هفته دولت، عنوان كرد: احداث اين پايانه يكي از اقدامات مهم و در نوع خود بي نظير است كه پيش از اين مغفول واقع شده بود.
وي در ادامه به قدرت منطقه اي و خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و افزود: امروز ايران اسلامي در منطقه اي كه دور تا دور آن آتش و درگيري است، داراي امنيت و قدرتي تاثير گذار است كه بايد قدر دان اين نعمت باشيم.
استاندار هرمزگان با بيان اينكه اميدواريم پايانه صادرات در زمان مناسب تكميل شود، ادامه داد: با توجه به تحريم ها و ساير مشكلات اقتصادي بايد قدر سرمايه گذاران بخش خصوصي را بدانيم و براي رونق اقتصادي از اين بخش حمايت كنيم.

جادري در ادامه گفت: با اجراي بسته خروج از ركود دولت، سال آينده ميزان رشد اقتصادي كشور به نرخ سه درصد خواهد رسيد.

وي بر لزوم ايجاد اشتغال براي جوانان تاكيد كرد و بيان داشت: متاسفانه در شرق و غرب استان هرمزگان توسعه لازم صورت نگرفته و اين مناطق از وجود كارخانجات صنعتي محروم هستند كه بايد به بحث توسعه متوازن توجه ويژه اي شود تا شاهد پيشرفت شرق و غرب استان باشيم.

استاندار هرمزگان احداث پايانه صادرات را يكي از نيازهاي ضروري استان دانست و افزود: اين پايانه صادراتي كه بدون استفاده از تسهيلات و با سرمايه گذاري بخش خصوصي احداث مي شود، نقش موثري در زمينه صادرات غيرنفتي به خصوص صادرات محصولات كشاورزي و شيلاتي خواهد داشت.

جادري تصريح كرد: اميدواريم فاز نخست اين پايانه تا پايان سال جاري تكميل شود و همچنين مجوز صادرات هوايي محصولات غيرنفتي از جمله محصولات كشاورزي و شيلاتي از طريق استان هرمزگان اخذ شده است.

وي اضافه كرد: احداث پايانه صادرات محصولات كشاورزي شيلاتي امري حياتي و مفيد براي استان هرمزگان است كه پيش از اين مغفول واقع شده بود.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس ناصر حیدری پوری هفته دولت را به عنوان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی و نمادی از وحدت مردم و دولت عنوان کرد و اظهارداشت: بالغ بر 90درصد محصولات شیلاتی کشور از استان هرمزگان صادر می شود.

وی گفت: احداث پایانه صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی می تواند نقش مهمی در بالفعل رساندن این پتانسیل داشته باشد.

حیدری پوری افزود: استان هرمزگان با توجه به اینکه رتبه نخست صید در کشور را دارد . بی شک صادرات محصولات صید شده از طریق این پایانه می تواند نقش مهمی در ارتقا صنعت شیلات و همچنین بهبود شرایط کشاورزان وصیادان منطقه داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه پتانسیل خوبی از لحاظ نیروی کار با تخصص های مرتبط در بخش کشاورزی و شیلات دارای تحصیلات دانشگاهی دراستان هرمزگان وجود دارد از مجریان پروژه خواست تا درصدد جذب نیروهای استفاده شده دراین صنعت بومی باشند.

در حاشیه این مراسم مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن تبریک هفته دولت و با بیان اینکه شیلات هرمزگان یکی از مهمترین قطب های محوری و مهم شیلاتی کشور است گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در بخش شیلات یکی از محورهای مهم شیلات استان است.

محبی گفت: ارتقای آبزیان از عوامل مهم در بهبود و ارتقای وضعیت شیلات و دهمین طور جامعه صیادی و آبزی پروران استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این پایانه و بهبود وضعیت صادرات آبزیان هرمزگان می توان شاهد رونق اقتصادی جامعه بهره وران صیادان آبزیپروران و زحمت کشان این عرصه خواهیم بود.

محبی ،اشتغال زایی محرومیت زدایی را در هرمزگان از دیگر اهم و دست آوردهای این مهم خواند.

محبی با بیان اینکه باید در کنار توسعه صنعت صیادی و آبزی پروری و در مجموع صنایع شیلات صادرات نیز باید افزایش یابد که با افتتاح این واحد تجاری خلا موجود در این مهم مرتفع می شود.

سید پرویز محبی افزود:خوشبختانه استاندار هرمزگان و همچنین دولت در این زمینه نگاه های خوشبینانه و امیدوار کننده ای دارند که امید است با بهره گیری از شرایط در آینده نزدیک شاهد توسعه و بهبود وضعیت صادرات در محصولات شیلاتی در استان باشیم.

در ادامه مدیر اجرایی پروژه گفت: حذف واسطه گران و رونق وضعیت معیشتی کشاورزان صیادان و آبزی پروران از مزایای افتتاح نخستین پایانه صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در استان است.

رضوانی افزود: این پروژه اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از بخش خصوصی است که فازاول آن در زمینی به وسعت پنج هکتار به بهره برداری می رسد.

این پروژه در 15 کیلومتری جاده میناب هرمزگان کلنگ زنی شد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید