بیش از سه هزار تن انواع آبزی از زنجان صادر شده است

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید


صیاد بورانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالا بودن کیفیت آبزیان تولیدی استان زنجان موجب شده است استان های همجوار نیز بخشی از نیاز خود به این پروتئین با ارزش را از زنجان تامین کنند.

وی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزارو 200 تن از انواع آبزیان تولیدی استان زنجان ˈماهیان سرد آبی وگرمابیˈ به استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و تهران صادر شده است.

صیادبورانی تصریح کرد: 300 تن دیگر از آبزیان تولید شده نیز به سلیمانیه عراق صادر شده است.

وی تاکید کرد: از این میزان صادرات بیش از 298 میلیارد ریال درآمد عاید آبزی پروران استان زنجان شده است.

صیادبورانی برنامه ریزیهای انجام شده برای ارتقا تولید آبزیان را، ایجاد انواع استخرهای ارزان قیمت آبزی پروری بدون نیاز به اخذ تسهیلات بانکی، راهنمایی برای بکارگیری انواع تجهیزات آبزی پروری به منظور افزایش تولید در واحد سطح و کاهش ریسک فعالیت و متعاقب آن عدم نیاز به استفاده از مکمل های غذاییˈآنتی بیوتیکˈ رااز مهمترین اقدامات انجام شده در این بخش ذکر کرد.

مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ارایه انواع آموزش های به روز به فعالان آبزی پروری توسط کارشناسان شیلات، رعایت اصول فنی احداث مزرعه و رعایت فاصله حریم بهداشتی بین دو مزرعه رااز دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقا تولید عنوان کرد.

صیادبورانی افزود: پنج هزار تن از انواع آبزیان تولیدی زنجان در همین استان مصرف و مابقی به دیگر استانها صادر می شود.

وی اظهارکرد: سال های اخیر آبزی پروری از رونق خوبی در این استان برخوردار شده و زنجان به عنوان استان برتر در زمینه رشد آبزی پروری بین مراکز شیلاتی کشور شناخته شده است

دیدگاه خود را بیان کنید