اختصاص بودجه 6میلیارد ریالی برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام ابوموسی

چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس از ابوموسی، فرماندار ابوموسی در اولین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان، این قشر از جامعه را سرمایه‌های ملی کشور دانست و افزود: اوقات فراغت تنها دغدغه جوانان نیست، بلکه باید نیازهای مهم جوانان مانند ایجاد اشتغال، ‌زمینه‌سازی ازدواج آسان، تأمین مسکن و غیره را نیز با هماهنگی، ‌برنامه‌ریزی و مدیریت امکانات و اعتبارات و با همکاری تمامی دستگاه‌ها مرتفع شود
فرماندار ابوموسی گفت: مبلغ 600 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری جهت مرمت سالن ورزشی، ‌محوطه‌سازی، تجهیزات و خرید امکانات و وسایل سرمایشی سالن‌های ورزشی ابوموسی اختصاص داده شده است.
سعیدی با اشاره به بافت جوان جمعیت شهرستان با حضور دانشجویان،‌ کارمندان و نظامیان، بیان کرد: در ابوموسی مشکلات و محدودیت‌های خاص و همچنین فضا و شرایط مناسب و در مجموع زیرساخت‌های لازم برای فراهم سازی امکانات مناسب برای شهروندان وجود دارد.
وی هدف از تشکیل جلسه ساماندهی جوانان را انجام برنامه‌ریزی پایدار و بلند مدت برای جوانان دانست و تصریح کرد: در زمینه ورزشی ظرفیت‌های مناسبی از قبیل دو باب سالن ورزشی، زمین فوتبال چمن مصنوعی وجود دارد و استخر نیز بزودی راه‌اندازی می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به وجود نعمت دریا و همچنین بهسازی این سواحل و احداث پارک و پلاژ، ادامه داد: در مسائل فرهنگی دارالقرآن، کتابخانه‌های عمومی و بسیج نیز برای بهره‌مندری جوانان احداث شده است.
سعیدی با بیان اینکه مبلغ 600 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری جهت مرمت سالن ورزشی، ‌محوطه‌سازی، تجهیزات و خرید امکانات و وسایل سرمایشی سالن‌های ورزشی به ابوموسی اختصاص داده شده، افزود:‌ با وجود اعتبار مذکور نباید هیچ مشکلی در تجهیز و تکمیل فضاهای ورزشی این شهرستان وجود داشته باشد.
صدور 30 فقره مجوز صید برای ابوموسی
رئیس کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان ابوموسی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، افزود: ‌در بحث اشتغال تأکید و اولویت ما در پروژه‌های شهرستان بکارگیری نیروهای بومی و ظرفیت‌های موجود است که در همین راستا نیز تعداد 30 فقره مجوز صید توسط شیلات ایران جهت ایجاد اشتغال برای متقاضیان صادر شد.
فرماندار ابوموسی با بیان اینکه«اشتغال فقط پشت میز نشستن نیست»، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و تغییر رویکرد، این ذهنیت غلط را در بین جوانان اصلاح کنیم.
سعیدی ایجاد فضای مناسب برای ورزش بانوان و خانواده‌ها با توجه به شرایط جزایر را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که بانوان و خانواده‌ها به سمت ورزش و تفریح رغبت بیشتری پیدا کنند.
فرماندار جنوبی‌ترین شهرستان ایران در همین راستا گفت: لازم است مانند سایر نقاط کشور برنامه‌هایی مانند پیاده روی خانوادگی نیز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار داشته باشد.
کمبود نیرو و اعتبار، مشکل اساسی اداره ورزش و جوانان ابوموسی
فرماندار ابوموسی در ادامه کمبود نیرو و اعتبار و مشخص نبودن وضعیت اعتبارات جاری را از مشکلات موجود در اداره ورزش و جوانان شهرستان دانست و رفع این مشکلات، توسط مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان استان را خواستار شد.
وی تشکیل کمیته‌های تخصصی مرتبط با بحث اوقات فراغت جوانان را خواستار و تاکید کرد: ‌این کمیته‌ها باید متناسب با نیازها و شرایط منطقه با خروجی مشخص و به صورت ماهیانه تشکیل شود.
بودجه 25 میلیارد تومانی ویژه ابوموسی در سال 92
رئیس کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همچنین سفر اخیر رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به ابوموسی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: کمیسیون تلفیق مجلس 25 میلیارد تومان اعتبار از محل سرفصل کل اعتبارات استان به صورت ویژه به ابوموسی اختصاص داده که با اختصاص اعتبارات مذکور می‌توانیم پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان را تکمیل کنیم.
به گزارش ایسنا، در پایان جلسه مقرر شد کارگروه‌های فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه ورزش با مسئولیت اداره ورزش و جوانان، کارگروه اردوهای گردشگری و اردوهای جهادی با مسئولیت ناحیه مقاومت بسیج، کارگروه استعدادیابی با مسئولیت آموزش و پرورش و کمیته اشتغال و ازدواج با مسئولیت فرمانداری ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان به صورت ماهیانه تشکیل شود.

دیدگاه خود را بیان کنید