تولید 459 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی در خراسان رضوی

چهار‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

تولید 459 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی در خراسان رضوی
(ایسنا)، منطقه خراسان، محمدرضا مهدی‌زاده در نشست خبری جهادکشاورزی به منظور آغاز هفته «جهادکشاورزی» با اعلام اینکه در سال 91 میزان تولید ماهی‌های استان 459 تن بوده است گفت: در مجموع 876 واحد تولیدی در استان وجود دارد که 211 واحد مربوط به ماهی‌های سردآبی و 665 واحد مربوط به ماهی‌های گرم‌آبی است
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش 12.4 درصدی میزان تولید ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی استان در سال 91 خبر داد.
وی ادامه داد: در سال 91 میزان مصرف آبزیان در استان به ازای هر نفر 5.8 کیلوگرم بوده است.
مهدی‌زاده تعداد مجوزهای صادر شده در سال 91 را 60 مورد عنوان و اظهار کرد: بهترین تسهیلات در یک سال گذشته به میزان 4 میلیارد و 800 میلیون تومان ارایه شده است.
وی با اشاره به پیگیری پارک آبزیان از سال 80 خاطر نشان کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه برای آغاز کار این پارک تهیه شده است تا بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری وارد کار کند، البته در اجرای این طرح از خیلی از استانها عقب مانده‌ایم.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی خراسان رضوی با ابراز امیدواری برای تولید 5 هزار تن ماهی در سال 91 عنوان کرد: در خراسان رضوی پتانسیلی وجود دارد که تا سقف 25 هزار تن در سا‌ل‌های آینده انتظار تولید از استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه با آب‌های گذری از سطح دوستی می‌توان سالانه 10 هزار تن ماهی تولید کرد، گفت: آب‌های گذری از سطح دوستی در حال حاضر بدون استفاده مانده و هنوز اجازه استفاده از آنها را برای تولید ماهی نداریم.
مهدی‌زاده با اشاره به تولید ماهی‌های ارگانیک و بدون آنتی بیوتیک تصریح کرد: در حال حاضر استخری د ر سرخس وجود دارد که آمادگی تولید ماهی‌های بدون آنتی بیوتیک و هورمونی را دارد و منتظر دریافت مجوز و استاندارهای لازم از سازمان دامپزشکی است.
وی به رتبه اول چناران در استان اشاره و عنوان کرد: این شهر با تولید 724 تن ماهی در سال 91 بهترین بخش تولید ماهی در استان بود.
مهدی‌زاده تاکید کرد: باید به کودی که از پرورش ماهی تولید می‌شود، بیشتر توجه کرد، زیرا این کود بین 25 تا 30 درصد باعث افزایش محصولات کشاورزی می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید