زنجان به ۶ استان همجوار ماهی صادر می کند

چهار‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
زنجان به ۶ استان همجوار ماهی صادر می کند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از این استان ماهی به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، تهران و قزوین صادر می شود
محمود صیاد بورانی با اشاره به اینکه میزان ماهی های خوراکی تولید شده در استان پاسخگوی نیاز های مردم است افزود: میزان تولید ماهی خوراکی تا پایان بهمن امسال ۱۲هزار و ۲۰۷تن بوده است که نسبت به تولید سال ۹۳ بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تعداد مزارع تولید کننده ماهی در استان زنجان را ۵۹۰مزرعه اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد مزارع نسبت به سال گذشته ۲۶درصد رشد داشته است .

صیاد بورانی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف استان ۶.۵کیلوگرم است ، عنوان کرد: با توجه به برنامه هدف گذاری شده، شاهد افزایش۱۸۷درصدی میزان تولیدات هستیم که این میزان تولیدات پاسخگوی نیاز های مردم استان است.

وی خاطر نشان کرد:۶هزار و ۷۰۰تن از تولیدات ماهی به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، تهران و قزوین صادر می شود.

صیاد بورانی همچنین به تولید ماهی های زینتی در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۴۱۷هزار قطعه انواع ماهی زینتی در استان تولید شده است.

وی عنوان کرد: در۱۲مزرعه پرورش ماهی استان ۴۱۷هزار قطعه انواع ماهی زینتی در طول امسال تولید شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان یادآور شد: ماهی های زینتی تولید شده در استان شامل انواع ماهی اسکار، دم شمشیری ، آنجل، گوپی، سیجلاید و گونه های دیگر است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید