پرداخت 20 میلیارد ریال به تعاونی صیادان برای تامین ماهی شهروندان بوشهری

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


خبرنگار مهر، محمد کارگر عصر دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان بوشهر اظهار کرد: اجرای طرح ضیافت و توزیع اقلام مورد نیاز مردم اقدامی شایسته است که امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.
وی افزود: توزیع ماهی ارزان قیمت بین مردم در ایام نوروز انجام شد و تعاونی صیادان همکاری بسیار مناسبی با مسئولان ارشد استان داشتند و رضایت مردم نیز فراهم شد.
مدیرعامل تعاونی صیادان استان بوشهر خواستار تامین سردخانه برای ذخیره سازی ماهی شد و خاطرنشان کرد: با توجه به فسادپذیری ماهی در کوتاه‌مدت، انتظار داریم با تامین سردخانه به‌توانیم نسبت به ذخیره سازی ماهی برای توزیع در ماه رمضان استفاده کنیم.
کارگر تصریح کرد: استقرار نمایندگان صنعت و معدن در اسکله‌های توزیع ماهی و میگو امری لازم است که انتظار داریم محقق شود.
وی افزود: از اداره کل صنعت و معدن و تجارت انتظار داریم 20 میلیارد ریال به عنوان تنخواه در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا ماهی مورد نیاز را از یزافان خریداری کنیم تا یزافان رغبت لازم را برای همکاری داشته باشند.
کارگر گفت: واردات ادوات صیادی بدون تعرفه گمرکی امر مهمی است که موجبات تقویت این قشر می‌شود و امیدواریم با حمایت مسئولان محقق شود.
مدیرعامل تعاونی صیادان استان بوشهر از ارتزاق 25 درصد مردم استان بوشهر از طریق صیادی خبر داد و گفت: مسئولان باید حمایت بیشتری از صیادان داشته باشند تا بخش عظیمی از جامعه از نظر معیشت مشکلی نداشته باشند.
کارگر خواستار همکاری نیروی انتظامی و دریابانی برای جلوگیری از خروج ماهی از استان شد و افزود: این مسئله در ثبات قیمت ماهی تاثیرگذار است

دیدگاه خود را بیان کنید