بیش از 500 هزار بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی سیستان و بلوچستان رها سازی شد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


حسن خمر در گفتگو با مهر اظهارداشت: در سال گذشته نیز به منظور ایجاد اشتغالزایی و حمایت از صنعت پرورش ماهی و آبزیان نسبت به رها سازی 3 میلیون و 199 هزار و 760 قطعه بچه ماهی در منابع و استخر های پرورش ماهی در استان اقدام شده است.
وی گفت: همزمان با هفته کشاورزی در سال جاری نیز بیش از 14 استخر پرورش ماهی احداث و نسبت به تعمیر و تجهیز استخر های قدیمی اقدام شده است.
وی افتتاح پروژه های احداث استخرهای پرورش ماهی، تعمیر و تجهیز استخرهای پرورش ماهی و خرید خودروهای سردخانه دارویژه حمل و نقل آبزیان با هزینه 45 هزارو 20میلیون ریال از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی را از جمله طرح های به بهره برداری رسیده در هفته جهادکشاورزی امسال عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا نسبت به افتتاح سه باب استخر پرورش ماهی در روستای محمدان و بهشت آباد بخش بمپور ایرانشهر با اعتبار255 میلیون ریال، افتتاح یک باب استخر پرورش ماهی در روستای حاجی آباد ملکی بخش مرکزی شهرستان هیرمند با اعتبار90 میلیون ریال، افتتاح چهار باب استخر پرورش ماهی در روستای شاهمیرآباد، خیرآباد شادی، کلبعلی و غلام گلزار از توابع بخش جزینک و مرکزی شهرستان زهک با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال و افتتاح سه باب استخر پرورش ماهی در روستاهای چد، کریم آباد و کهن حسین از توابع بخش مرکزی شهرستان مهرستان با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال اقدام شده است.
وی گفت: در هفته گذشته همچنین یک باب استخر پرورش ماهی در روستای میتک بخش مرکزی شهرستان سراوان با اعتبار130 میلیون ریال و دو باب استخر پرورش ماهی در روستای ریگ ملک بخش مرکزی شهرستان میرجاوه با هزینه 180 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید

دیدگاه خود را بیان کنید