ارسال 600 قطعه لارو ماهی سفید به آزمایشگاه در گیلان

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

ارسال 600 قطعه لارو ماهی سفید به آزمایشگاه در گیلان
سرپرست اداره‏ کل دامپزشکی گیلان گفت: طرح پایش بیماری‏‌های ویروسی و باکتریایی مراکز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی کشور در استان گیلان اجرا شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر سهراب عاقبتی در جلسه دامپزشکی گفت: در این طرح ملی که با هدف شناسایی و ردیابی بیماری‌‏های ویروسی در مراکز تکثیر ماهیان دریایی به مرحله اجرا درآمده است، از دو مزرعه تکثیر فعال ماهیان دریایی در استان گیلان نمونه‌‏برداری انجام شده است.
وی اضافه کرد: در این طرح تعداد 600 قطعه لارو ماهی سفید دریایی خزر از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی شهید انصاری نمونه‌‏برداری و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه ارسال شده است .
دکتر عاقبتی ادامه داد: همچنین تعداد یک هزار و 200 قطعه لارو ماهیان خاویاری از گونه‏‌های قره برون و اوزون برون تکثیر شده در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان شهید بهشتی استان گیلان اخذ شده است.
وی افزود: مراکز تکثیر ماهیان دریایی از نظر بیماری‏‌هایی ویروسی همچون IPN ،VNN ، SVC، KHV و Irido virus بررسی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشات ویروسی ماهیان سفید تکثیر شده منفی بوده و قابلیت رهاسازی در دریا را دارند. همچنین در صورت منفی بودن آزمایشات ویروسی ماهیان خاویاری، این ماهیان نیز توسط اداره‏‌ کل شیلات در دریای خزر رهاسازی خواهند شد

دیدگاه خود را بیان کنید