اجرایی نشدن پارک آبزیان مشهد پس از 12 سال

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


(ایسنا) منطقه خراسان، محمدرضا مهدی‌زاده در نشست خبری با عنوان معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی بخش کشاورزی خراسان رضوی، افزود: با توجه به موقعیت استان و وجود منابع خرد تولید آبزی، امکان سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود ندارد
مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، 12 سال از طرح ساخت پارک آبزیان می‌گذرد و این طرح هنوز اجرایی نشده است
وی با اشاره به اجرایی نشدن طرح پارک آبزیان افزود: تنها زمینه سرمایه‌گذاری در بخش شیلات استان بحث توریسم و احداث پارک آبزیان جهت بازدید است.
مهدی‌زاده گفت: طرح مذکور شامل آکواریوم‌های دریایی، تونل دریایی، موزه‌های ماهی شناسی و رستوران‌های دریایی می‌شود که در سال 82 برآورد هزینه‌های آن 15 میلیارد تومان بود و هم اکنون بالغ بر 50 تا 60 میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: طی برآورد متخصصان، زمان بازدید از چنین فضایی هزار دقیقه است که می‌تواند به افزایش ماندگاری زائر در استان نیز کمک کند، اگر سرمایه‌گذاری از درجه امنیت بالا برخوردار شود این طرح سوددهی بالایی خواهد داشت.
مهدی‌زاده تصریح کرد: ما به یک پایانه آبزیان نیازمندیم تا به بسته‌بندی مجدد، درجه‌بندی و سایر امور برای صادرات به کشورهای دیگر بپردازد، هزینه این طرح در حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی تاکید کرد: تنوع آبزیان در کشور کم و این مساله باعث مصرف کم آبزیان شده است، باید بتوانیم مانند سایر کشورها به تولید محصولات فرآوری شده همچون سس ماهی، بستنی با چاشنی ماهی و محصولاتی مانند این‌ها بپردازیم.
مهدی‌زاده در خصوص تولید ماهیان زینتی گفت: متخصص خوبی در زمینه تولید ماهی‌های زینتی نداریم، اغلب کارها به صورت تجربی صورت می‌گیرد و باید در بحث تکثیر بحث‌های زنتیکی را اعمال کنیم تا بتوانیم به صادرات این محصول بپردازیم

دیدگاه خود را بیان کنید