دام گستران غیر مجاز آبزیان در خمین دستگیر شدند

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
دام گستران غیر مجاز آبزیان در خمین دستگیر شدند

رئیس حفاظت از محیط زیست خمین گفت: دام گستران غیر مجاز آبزیان در سد فرنق این شهرستان دستگیر شدند.

سید علیرضا شریفی روز سه شنبه افزود: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل مستمر مناطق و شکارگاه ها، موفق به کشف و جلوگیری از صید غیر مجاز ماهیان در این سد شدند.
وی اظهارکرد: در این راستا یک رشته دام توری به طول تقریبی 50 متر و تعداد 9 عدد لنسر کشف و ضمن دستگیری صیادان متخلف، وسایل و ابزار صید نیز جمع آوری و ضبط شد.
شریفی افزود: با توجه به ابلاغ دستور العمل صید ماهی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تمامی صیادانی که قصد صید آبزی از منابع آبی مجاز استان را دارند باید اقدام به اخذ پروانه از ادارات محیط زیست شهرستان های استان کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خمین گفت: گشت و کنترل زیستگاه حیات وحش و منابع آبی با توجه به فصل گرم سال تشدید شده است تا از صید غیر مجاز و آتش سوزی احتمالی در مراتع جلوگیری شود.
وی، از گردشگران و دوستداران طبیعت درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه صید ماهی غیر مجاز مراتب را برای پیگیری به ماموران محیط بانی ابلاغ کنند.
شریفی افزود:این شهرستان دارای یک منطقه حفاظت شده، 12 زیستگاه آزاد حیات وحش و شماری منابع آبی با گونه های متنوع آبزیان است که حفاظت از این مناطق و جلوگیری از هر گونه شکار و صید غیر قانونی در دستور کار قرار دارد.
سد فرنق خمین در 18کیلومتری شهرخمین در محور الیگودرز نزدیک روستای فرنق در میان کوه‌های دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی واقع شده است.
طول این سد 205متر، حجم مخزن 1/4میلیون متر مکعب، ارتفاع آزاد 5/2متر، حجم کل خاکریزی بدنه 400هزار متر مکعب و حجم کل هسته 52 هزار و 204متر مکعب است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید