صنعت پرورش میگو در آستانه تعطیلی

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


پشنگ در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بسیاری از نقاط کشور قابلیت پرورش میگو را با هدف بی‌نیازی از واردات دارد، افزود: حمایت از تولید و کاهش وابستگی به درآمد های نفتی نیازمند توجه به بخش‌های مختلف تولیدی در کشور است که از جمله آن می‌توان به تولید و پرورش میگو اشاره کرد.
نماینده مردم خاش، بخش‌های نصرت‌آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز توجه به تولید ملی لحاظ شده اما به اجرا در نیامده است، تصریح کرد: متأسفانه بی‌توجهی به بخش تولید در دولت مهرورزی و عدالت‌‌محوری تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی از جمله پرورش میگو را موجب شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت تولید میگو در کشور، گفت: بسیاری از شهرهای کشور قابلیت پرورش موجودات آبزی با هدف تأمین نیاز کشور و در نهایت صادرات و ارزآوری را دارند که متأسفانه در سایه بی توجهی مسئولان این صنعت روز‌های بدی را پشت سر می‌گذارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با برشمردن مزایای مصرف میگو برای تأمین سلامت کشور، عنوان کرد: رویکرد دولت در حمایت از تولید و پرورش میگو باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه صادرات این موجود آبزی با هدف ارزآوری و کاهش وابستگی به درآمد های نفتی فراهم شود.
وی ادامه داد: ظرفیت کشور در پرورش آبزیان هم در شمال کشور بسیار است و هم در جنوب که این قابلیت در صورت توجه و حمایت مسئولان می تواند رشد اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
عضو کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: رفع مشکلات صنعت پرورش میگو منوط به توجه به این صنعت و رفع نیاز‌های آن از جمله تأمین صنایع تبدیلی است که این امر تاکنون محقق نشده و تعطیلی بسیاری از این‌گونه واحد‌های تولیدی را موجب شده است

دیدگاه خود را بیان کنید