گره مشکلات صنعت پرورش میگو با دستان دولت کور شد

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تاکنون اعتبارات گوناگونی برای حمایت از صنعت میگو هزینه شده است، افزود: متأسفانه ناکافی بودن اعتبارات تخصیص یافته برای حمایت از پرورش و نگه داری میگو باعث شده این صنعت که می تواند برای کشور ارزآوری بالایی داشته باشد موفق عمل نکند.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که با افزایش هزینه های تولید، درآمد حاصل از تولید میگو کفاف هزینه‌های آن را نمی‌دهد،‌ تصریح کرد: حمایت نشدن صنعت تولید میگو از سوی دولت تعطیلی این واحدهای تولیدی را رقم زده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در حمایت از تولید‌ میگو در کشور، گفت: شکست پیاپی طرح‌های حمایتی از صنعت میگو نشان از بی‌برنامه‌گی‌ مسئولان در این بخش است که نابودی این صنعت در کشور را نشانه گرفته است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی تولید میگو برای تولید‌کنندگان، عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان شیوع بیماری در بین آبزیان به ویژه میگو امکان عرضه این محصول به بازار و سود‌آوری را از تولید کننده گان آن گرفت که این ضربه مهلکی به بدنه این صنعت بود.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس، با یادآوری تلاش‌های بسیار تولید‌کنندگان میگو برای گرفتن خسارت بیمار شدن تولیدات خود، افزود: در پی تلاش‌های مستمر تولید‌کنند‌گان میگو مبلغی از صندوق خسارت به تولید‌کنندگان اختصاص یافت که بسیار ناچیز بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقش دلالان در آشفتگی بازار عرضه میگو و بی‌انگیزه شدن تولید‌کنندگان به امر تولید، گفت: دلالان سود‌جویانی هستند که سود تولید‌کننده را به جیب زده و نابودی این صنعت را در آینده نوید می‌دهند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: مسئولان برای کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی و کمک به رشد اقتصادی کشور باید صنعتی همچون تولید میگو را حمایت کرده و از خروج ارز به این ترتیب جلوگیری کنند

دیدگاه خود را بیان کنید