ترکمنستان برای همکاری با کشورهای حاشیه خزر در حوزه شیلات آماده است

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
ترکمنستان برای همکاری با کشورهای حاشیه خزر در حوزه شیلات آماده است

مسئول روابط خارجی شرکت دولتی شیلات ترکمنستان گفت: این کشور برای توسعه همکاری با تمام کشورهای حاشیه دریاری خزر در حوزه شیلات آماده است

ماردان بشیم اف روزجمعه ، پس از پایان اجلاس «کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر» که با حضور پنج کشور ساحلی این پهنه آبی در باکو برگزار شد ، افزود: ترکمنستان در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه با کشورهای ساحلی خزر تلاش می کند .
وی با اشاره به اینکه میان ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه شیلات ارتباط دو جانبه برقرار است، گفت :هر دو طرف آمادگی برای امضای تفاهمنامه گسترش همکاری در این زمینه را دارند

به گفته بشیم اف، ترکمنستان برنامه ریزی کرده است تفاهمنامه همکاری در حوزه شیلات را با روسیه نیز امضا کند .
وی با اشاره به اقدامات دولت ترکمنستان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری گفت:در حال حاضر یک کارخانه تکثیر بچه ماهی در کشورمان فعال است که سالانه در آن دو میلیون بچه ماهی به دریا رها می شود .
به گفته بشیم اف در ماه دسامبر مناقصه بین المللی احداث کارخانه جدید تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت پنج میلیون بچه ماهی برای رهاسازی به دریای خزر برگزار خواهد شد .
وی افزود: ترکمنستان با همکاری چین یک فروند کشتی مجهز با آزمایشگاه تخصصی و انجام تحقیقات علمی منابع زنده دریا ساخته و به خزر انداخته است .
این مقام ترکمنستان همچنین فعالیت کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر را از نظر تقویت همکاری میان پنج کشور ساحلی خزر مهم ارزیابی کرد .
اجلاس سه روزه کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر با حضور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان در باکو برگزار شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید