تولید سالانه 15 هزار تن میگو در کشور

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


باشگاه خبرنگاران خوزستان، شکرخدا موسوی با اشاره به اینکه با پرورش میگو در استانهای خوزستان، بوشهر، گلستان و هرمزگان سالانه 15 هزار تن میگو در کشور تولید می شود، عنوان کرد: امکان دسترسی شهرهای ساحلی و برزگ به میگو از دیگر نقاط کشور بیشتر است و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات باید تدبیری بیاندیشند تا با یک برنامه مدون، توزیع صحیح و یکنواختی در کشور اتفاق بیفتد.

وی، صادرات میگو را به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت دریا، توسعه دهنده صادرات غیرنفتی دانست و بیان داشت: صدور این محصول می تواند ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور داشته باشد و بهتر است این محصول علاوه بر کشورهای جنوب شرق، عراق و امارات به کشورهای شمال شرق نیز صادر شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم به نیاز مصرف آبزیان در زنجیره غذایی خانوارها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با عملکرد ضعیف وزارت بهداشت و درمان و عدم فرهنگ سازی صحیح، جامعه بیشتر گرایش به مصرف گوشت گوسفند و مرغ دارد.

موسوی با تاکید بر این نکته که مصرف میگو در کشورمان بسیار کمتر از کشورهای جنوب شرق آسیا است، عنوان کرد: با توجه به مازاد تولید این محصول در کشور مسئولان دولتی می توانند سرمایه گذاری مدونی را درصادرات این محصول داشته باشند

دیدگاه خود را بیان کنید