صید بیش از 33 هزار تن ساردین ماهی در آبهای هرمزگان

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


خبرگزاری مهر، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از صید بیش از 33 هزار و 75 تن ساردین ماهی در سال 1391 و در آبهای این استان خبر داد و افزود:در سال 1391 نزدیک به سه هزار نفر صیاد هرمزگانی که 10 درصد کل صیادان استان را تشکیل می دهند توانستد با استفاده از دانش و صنعت روز دنیا به این میزان صید دست یابند.

وی گفت:در سال 1390 میزان صید ساردین ماهیان استان نزدیک به 29 هزار تن بوده است که در سال 1391 شاهد رشد 17 درصدی این صید بوده ایم.

مقصودی اظهار داشت: این میزان صید در سال 1391 به وسیله 168 عامله صورت گرفته است که از این میان می توان به 106 فروند شناور پرساینرو 62 دستگاه جله ساردین اشاره کرد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت صید ساردین ماهیان برای کارخانجات پودر ماهی استان اظهار داشت : تمامی صید ساردین ماهیان استان هرمزگان در کارخانه های پودر ماهی و فرآوری هرمزگان مانند کنسرو سازی ها به مصرف می رسد.

وی گفت: خوشبختانه آبهای استان از نظر وضیعت ذخایر ساردین ماهیان در توازن خوبی قرار دارد و امیدست در صورت تثبیت شرایط اکوسیستم دریا با تدابیر اتخاذ شده شاهد صید پایدار و ارتقای میزان صید در سال های آینده باشیم.

عبدالمجید مقصودی ماهیان را قشم با 62 درصد به خود اختصاص داده و پس از آن بندرانگه با 29دصد و جاسک با نه درصد قرار دارند.

ساردین و متوتا بیشترین گونه های صید شده ساردین ماهیان در آبهای هرمزگان هستند

دیدگاه خود را بیان کنید