صادرات بیش از 28 هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های قرنطینه‌ای – نظارتی دامپزشکی استان بوشهر و رعایت قوانین و مقررات قرنطینه‌ای و صدور گواهی‌های لازم در سه ماهه اول سال 92 بیش از 28 هزار و 67 تن انواع آبزیان و محصولات پروتئینی همچون میگوی پرورشی، انواع ماهیان منجمد و تازه و پای مرغ صادر شده است.
بحرانی در ادامه افزود: در سه ماهه اول امسال با صدور بیش از 28 هزار و 67 تن انواع آبزی و پروتئینی در مقایسه مشابه سال گذشته که صادرات بیش از 21 هزار و 5 تن بوده است، افزایش 27 درصدی در صادرات این محصولات را شاهد بوده‌ایم.
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص رشد چشمگیر صادرات در خرداد ماه سالجاری نیز گفت: در ماه گذشته با رشد چشمگیری در صادرات مواجه بوده‌ایم، به‌طوری که نسبت به خرداد ماه سال گذشته با 68 درصد افزایش آماری روبرو بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز روند صادرات با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در حال انجام است.
بحرانی اذعان داشت: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی استان بوشهر که دارای کد اتحادیه اروپا نیز است با انجام انواع آزمایشات میکروبی و شیمیایی در راستای تائید سلامت و صادرات محصولات مذکور نقشی مهم و اساسی در روند رو به رشد صادرات داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید