تولید و تکثیر ۳۰ تن ماهی خاویاری در فارس

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

تولید و تکثیر ۳۰ تن ماهی خاویاری در فارس
سعادت در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: فارس با دارا بودن 4 مزرعه تولید و تکثیر ماهیان خاویاری، سالیانه 30 تن ماهیان خاویار تولید می کند.
مدیر شیلات فارس افزود: افزایش مصرف سرانه ماهی را در استان با تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف به 8.6 کیلوگرم رساندیم و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 کیلوگرم برسانیم.
وی با بیان اینکه امروزه بیشترین مشتریان رستوران ها هستند،گفت: صاحبان مزرعه های ماهیان خاویار به متقاضیان معمولا هر کیلو 30 تا 40 هزار تومان، به فروش می رسانند و مابقی را نیز به استان های دیگر ارسال می نمایند.
سعادت اضافه کرد: از 27 گونه ماهی خاویاری که در دنیا وجود دارد، 5 گونه در کشور و در استان فارس وجود دارد که این گونه ها به تولید خاویار رسیده اند و استان فارس به زودی به جمع تولید و تکثیرکنندگان ماهیان خاویاری بین المللی می‌پیوندد.
مدیر شیلات فارس یکی از مهم ترین اهداف تولید و تکثیر انواع آبزیان در فارس را، توسعه آبزی پروری در تلفیق با آب کشاورزی با هدف افزایش تولید، افزایش درآمد خانوار روستایی، غنی سازی آب کشاورزی و تولید محصول ارگانیک در استان دانست و تصریح کرد: با جدیت موضوع آبزی پروری در استان دنبال می شود و تاکنون موفق شدیم 520 استخر ذخیره آب کشاورزی را با 1320 هزار قطعه بچه ماهی فعال و تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 94 ؛ تولید ماهیان خاویاری استان را تا 400 تن می‌رسانیم.
وی با اشاره به اینکه استان فارس به لحاظ موقعیت آب و هوایی و منابع آبی متعدد و متنوع از استان های مستعد آبزی پروری است، گفت: زمینه حضور برای سرمایه گذاری در این امر فراهم است و متقاضیان می توانند با دریافت تسهیلات ویژه در تولید ماهیان خاویاری سرمایه گذاری و فعالیت داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید