لرستان پیشگام در آغاز عملیات احداث طرح های شیلاتی اشتغال زا

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
لرستان پیشگام در آغاز عملیات احداث طرح های شیلاتی اشتغال زا

اداره کل شیلات لرستان پیشگام در آغاز عملیات احداث طرح های شیلاتی اشتغال زا در کشور

عملیات اجرایی احداث مجتمع پرورش ماهی خاویاری روستای چم گز روز پنج شنبه 96/1/17 در پلدختر لرستان آغاز شد. در این مراسم که دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مهندس بازوند استاندار لرستان ، کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، مرادی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات لرستان، فرماندار پلدختر ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسئولان محلی و مدیران اداره کل شیلات استان نیز حضور داشتند عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی روستای چم‌گز از توابع شهرستان پلدختر با مراسم زنگ کارگری (کلنگ زنی) به طور رسمی شروع شد.

دکتر رضا جباری مدیر این مجتمع پرورش ماهی در حاشیه این مراسم در پلدختر اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت 6 هکتار با فضای مفید 5/5 هکتار و استخرهای مورد نیاز پرورش ماهی در روستای چم گز از توابع شهرستان پلدختر ساخته خواهد شد.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح که دارای ظرفیت سالانه تولید 600 تن گوشت و 25 تن خاویار است برای 80 نفر به طور مستقیم و 160 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
وی گفت: برای احداث و بهره برداری این پروژه اعتباری معادل 880 میلیارد ریال نیاز می باشد که تاکنون سه میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی افزود: بر اساس شرایط آب و هوایی روستای چم‌گز پلدختر و ویژگی‌های رودخانه سیمره این منطقه برای احداث مجتمع پرورش فیل ماهی مناسب بوده است.

مدیر مجتمع پرورش ماهی چم‌گز گفت: تسهیلاتی که به این پروژه تعلق می‌گیرد بازپرداخت تنفسی دارد بنابراین با گذشت سه سال برای گوشت ماهی خاویاری و هفت سال برای تولید خاویار به بهره برداری خواهد رسید

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید