ظرفیت اشتغالزایی آبزی‌پروری اردبیل بسیار بالا است

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

ظرفیت اشتغالزایی آبزی‌پروری اردبیل بسیار بالا است
خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه توسعه شیلات استان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به منابع خدادادی و وضعیت مطلوب کشاورزی به لحاظ حاصلخیز بودن خاک و تنوع آب و هوا در استان توسعه آبزی‌پروری، پرورش ماهی و استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی از راه‌های مهم است.
وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان در بخش آبزی‌پروری گام‌های مؤثری بردارند تا شاهد توسعه و رشد صنعت شیلات در استان باشیم.
نیکزاد بر رفع موانع و مشکلات شیلات از سوی دستگاه‌های دخیل و بانک‌های عامل تاکید کرد.
استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: دستگاه‌های متولی بایستی با رعایت ضوابط بستر مناسبی را به پرورش‌دهندگان ماهی در راستای توسعه شیلات فراهم آورند که با انجام این کار نه تنها مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت بلکه به اشتغالزایی استان نیز کمک می‌شود.
وی اضافه کرد: وجود آب‌های متعدد، چشمه‌سارهای فراوان و منابع آبی در استان موجب شده که این استان یکی از مناطق مناسب در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی محسوب شود.
رئیس کارگروه کشاورزی استان بیان کرد: لازم است با تعامل و همکاری دست‌اندرکاران امر در راستای توسعه و گسترش آبزی‌پروری استان اقدامات لازم به عمل آید.
در این جلسه استاندار اردبیل از بررسی هشت طرح مشکل‌دار در زمینه پرورش ماهی و آبزیان در استان اردبیل خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید