حدود 500 تن میگو در گلستان برداشت شد

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

حدود 500 تن میگو در گلستان برداشت شد
مدیر کل شیلات گلستان از پایان فصل برداشت میگو دراین استان خبر داد و گفت: امسال بیش از 490تن میگو از مزارع پرورشی سایت گمیشان برداشت شد.
سیدجواد قدس علوی اظهار کرد: پیش بینی های اولیه برداشت میگو در استان حدود 550 تن بود.
وی با بیان این که امسال میزان برداشت میگو از مزارع سایت گمیشان در مقایسه با سال قبل 186 تن بیشتر است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیش از 90 درصد میگوی تولیدی این استان به خارج کشور صادر خواهد شد.
قدس علوی اضافه کرد: تاکنون پنج محموله با وزن تقریبی 125 تن به کشورهای امارات و ویتنام صادر شده است، ضمن این که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین، روسیه و بعضی از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا از دیگر مقصدهای صادرات میگوی استان گلستان هستند.

وی با بیان این که پارسال 250 تن از 304 تن میگوی تولیدی استان گلستان به خارج از کشور صادر شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود ارز حاصل از صادرات میگو امسال افزون بر سه میلیون دلار باشد.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: میگوهای تولیدی سایت گمیشان بیشتر در سه کارگاه واقع در بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.

قدس علوی، سطح مفید پرورش میگو در سایت گمیشان را 243 هکتار اعلام کرد و افزود: امسال هزینه تولید هر کیلوگرم میگو یکصد هزار ریال و قیمت عمده فروش آن بین 155 تا 160 هزار ریال است.

گلستان از استان های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون بر 500 نفر در امر پرورش، فرآوری و بسته بندی این محصول مشغول به کار هستند.

میگو در سایت گمیشان در شمال غرب استان گلستان پرورش داده می شود.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید