۴ هزار و ۵۶۳ تن محصولات آبزی در آذربایجان شرقی تولید شد

چهار‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۴ بازدید

۴ هزار و ۵۶۳ تن محصولات آبزی در آذربایجان شرقی تولید شد
ایلنا: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۶۳ تن محصولات آبزی در این استان تولید شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صمدزاده در جلسه کمیته تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی آذربایجان شرقی افزود: این استان با وجودی که استانی ساحلی محسوب نمی‌شود ولی به واسطه داشتن ۱۲۰ باب سد خاکی، ۶۲ رشته رودخانه دایمی و فصلی همچون ارس و قزل اوزن، دو هزار و ۵۰۰ دهنه چشمه و قنات و ۲۰ هزار حلقه چاه، ظرفیت مناسبی برای پرورش آبزیان دارد.
وی با اشاره به اینکه سدهای استان برای مدت سه سال برای پرورش ماهی واگذار می‌شود، از زمان کم این واگذاری انتقاد کرد و گفت: باتوجه به اقلیم آذربایجان شرقی حداقل دو سال طول می‌کشد تا ماهی به وزن اقتصادی برسد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی پایین بودن نرخ خسارت بیمه محصولات آبزی و نبود بازار ویژه مناسب برای عرضه محصولات آبزی را عمده مشکل تولید کنندگان این زیر بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۱ ماهیان سردآبی در ۲۰۲ مزرعه با مساحت ۸۳ هزار مترمربع، ۲هزارو ۴۱۵ تن تولید داشته است ادامه داد: ماهیان گرمابی نیز در ۲۰۲ مزرعه با مساحت ۷۱ هکتار و۷۴ منبع آبی طبیعی ونیمه طبیعی با مساحت ۷۵۶۲ هکتار، ۲ هزارو ۱۳۶ تن تولید داشته است.
صمدزاده همچنین از تولید و پرورش سالیانه بیش از ۴ میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان خبر داده و گفت: از سایر آبزیان هم گونه‌های آرتمیا و زالو نیز هم اکنون در آذربایجان شرقی به تولید انبوه رسیده است

دیدگاه خود را بیان کنید