برپایی پاویون اختصاصی دریایی ایران در نمایشگاه صنایع دریایی روسیه

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۰۹ بازدید

برپایی پاویون اختصاصی دریایی ایران در نمایشگاه صنایع دریایی روسیه
پاویون اختصاصی دریایی ایران با هدف معرفی دستاوردها و توانمندی های ایران و با حضور شرکت های دولتی و خصوصی فعال در این زمینه در سیزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی روسیه (NEVA 2015) برپا شد.
سیزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی روسیه که هر دو سال یک بار برگزار می شود، در این دوره با حضور 706 شرکت کننده از 35 کشور جهان در 17 پاویون برگزار شد.
صنایع ساحلی و فراساحلی، نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر، صنایع دریایی و دفاعی، ساخت و تامین تجهیزات دریایی، خدمات بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش و تحقیقات، اقتصاد دریایی، فیزیک دریایی و اقیانوس شناسی، حفاظت از محیط زیست دریایی، شیلات، صید و آبزی پروری و امور سیاحتی و گردشگری در این نمایشگاه، به نمایش گذاشته شد.
در این نمایشگاه، کنفرانس علمی زیرنظر دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ با بیش از 150 سخنران و هزار و 200 مستمع برگزار شد.
پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور 9 سازمان دولتی، چند شرکت خصوصی حوزه دریایی و یک هیات اعزامی متشکل از 38 نفر و با حمایت ستاد توسعه دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن مهندسی دریایی ایران و با همکاری مرکز همکاری و نوآوری های ریاست جمهوری برپا و طی آن دستاوردهای کشور در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی معرفی شد.
بر اساس این گزارش، معرفی دستاوردها و توانمندی های ایران در نمایشگاه NEVA2015 منجر به مذاکرات و انعقاد تفاهم نامه­های متعددی با دانشگاه ها، اتحادیه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های خصوصی مطرح روسی در حوزه های مرتبط شد که در راستای آن، همکاری ها و اقدامات مهمی در زمینه انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، تبادل فناوری و بومی سازی آن تعریف شد.
این اقدامات ترسیم کننده جایگاه مطلوب کشور در منطقه در حوزه دریایی و دریانوردی است و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان این حوزه را رقم خواهد زد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای توسعه زیرساخت صادرات محصولات دانش بنیان کشور، از برپایی پاویون ایران در نمایشگاه های تخصصی معتبر جهان و حضور شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد کرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید