صياد فداكار گناوه اي نيازمند مساعدت مالي و توجه مسوولان است

پنج‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


ظهراب رستمي روز چهارشنبه با مراجعه به خبرگزاري جمهوري اسلامي دفتر گناوه افزود: از مسوولان تقاضاي كمك و مساعدت مالي از طريق تسهيلات بانكي براي وضعيت شغلي و مداواي همسر خود را دارم.
وي گفت: هم اينك با توجه به وضعيت حاد همسرم كه به يك بيماري سخت سرطاني مبتلاشده و دربستر با اكسيژن زنده مانده علاوه براين كه همه درآمد صيادي خود را براي مداواي آن هزينه كرده ام به ناچار از دوستان و آشنايان قرض زيادي گرفته ام كه شرمنده آنان هستم.
اين صياد فداكار افزود: تاكنون ميليون ها تومان صرف مداواي همسرم شده است اما هنوز بهبود نيافته و خانواده ام براي رهايي از اين بيماري دست به دعا و رازونياز با پروردگار شدند.
اين صياد افزود: انتظار من از مسوولان فقط پرداخت تسهيلات بانكي براي اداي قرض هايي است كه از دوستانم براي معالجه بيماري همسرم گرفته ام اما تاكنون محقق نشده است.
وي از هموطنان خواست تا براي شفاي همسرش در اين ماه پرفضيلت دعا كنند.
ظهراب رستمي در هشتم آبان ۸۸ در يك روز توفاني در حال بازگشت از صيد روي آب هاي متلاطم خليج فارس اشيايي را كه برجاي مانده از يك شناور شكسته بود، مشاهده كرد و متوجه شد حادثه اي ناگوار به وقوع پيوسته است.
وي پس از مشاهده اين اشيا به محل حادثه رسيد و باچشم خود ديد كه سرنشينان شناور روي آب سرگردان و وحشت زده براي نجات جان خود فرياد و دست وپا مي زنند.
رستمي درامواج متلاطم دريا توانست ۲۲ سرنشين اين شناور را كه در دريا دست و پا مي زدند و بيشتر آنها دانشجو بودند از آب بگيرد و با قايق خود كه هرلحظه امكان واژگون شدن آن به دليل ظرفيت بيش از حد وجود داشت، به ساحل امن خليج فارس رساند.
چندين شبكه سيماي جمهوري اسلامي ايران، ايثارگري اين صياد را مستندسازي و به نمايش گذاشته اند.
شهرستان ساحلي گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد

دیدگاه خود را بیان کنید