یک میلیون قطعه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه تولید شد

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

یک میلیون قطعه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه تولید شد
رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی (آکواریومی) در این شهرستان تکثیر و تولید شده است.
حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه هم اکنون تعداد دو مرکز صنعتی بزرگ پرورش ماهیان زینتی و سه مرکز تکثیر خانگی در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: انجل، گلوپی، گلدفیش، فلاور، ریسکس، زبرا ، دم شمشیری ، تایگر، گورامی ، سوروم ،مولی از جمله ماهیان زینتی تکثیر و تولید شده در این مراکز پرورشی هستند.
وی با اشاره به اینکه این ماهیان زینتی به 17 استان صادر شده است، افزود: تولید هر قعطه ماهیان زینتی در مراکز پرورش این شهرستان بین سه تا چهار هزار ریال هزینه در برداشته است.
وی با بیان اینکه تولید ماهیان آکواریومی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک می کند، اظهار داشت: ماهیان آکواریومی تولیدی این شهرستان نیز بین هفت تا هشت هزار ریال در بازار عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 نفر نیز در مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی این شهرستان مشغول کار هستند، افزود: شهرستان آستانه اشرفیه به جهت جایگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مقام نخست استان گیلان را به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر حمایت از طرح های تکثیر و تولید ماهیان زینتی در این شهرستان یادآور شد: اجرای چنین طرح هایی به جهت سهولت تکثیر و عام پسندی می تواند در جهت رونق اقتصادی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار به خصوص فارغ التحصیلات رشته های کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین پیش بینی کرد تا پایان سالجاری بیش از 2 میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی در مراکز فعال تکثیر و پرورش این شهرستان تولید شود.
به گزارش اداره کل شیلات گیلان در زمان حاضر هشت کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان آکواریومی در گیلان فعالیت و سالانه حدود سه میلیون قطعه انواع ماهیان تزیینی تولید و به بازارهای مصرف که عمده خریداران آن از استان های تهران ، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی می باشد، عرضه می شود. ارزش این مقدار ماهی تزیینی بیش از 45 میلیارد ریال است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید