سرطان دومین عامل مر گ و میر در فارس

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، از26هزار و125 نفر ایدزی تنها یک هزار و 946نفر پرونده فعال دارند.
جولایی در مورد آمار ایدز در فارس گفت: تا پایان سال91 تعداد بیماران ایدزی در کشور26هزارو125نفر بود که این تعداد در فارس چهار هزارو630 نفر است.
وی افزود: از این تعداد بیماران مبتلا به ایدز تنها یک هزارو946نفر پرونده فعال دارند و تحت مراقبت هستند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فارس در تعداد مبتلایان به ایدز رتبه دوم کشور را دارد .
جولایی با بیان اینکه میزان انتقال ایدز از طریق جنسی در حال افزایش است افزود: از تعداد کل بیماران ایدزی در استان 83درصد مردان و 17 درصد را زنان تشکیل می دهند.
شهرستان مهر بیشترین مقدار مصرف شیلات در استان را دارد.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد مصرف ماهی در کشور خبر داد: میزان مصرف شیلات در استان8.3 ، در کشور9.1 و در جهان17.8 است که شهرستان مهر بیشترین مقدار و کوار کمترین مقدار مصرف را در استان دارد.
جولایی با بیان اینکه میزان بیکاری در فارس نسبت به کشور بالاست گفت: میانگین بیکاری در کل فارس20.3 است که این میزان در کشور15.5 درصد است.
در استان فارس تنها سه شهر شیراز، مرودشت و اقلید تصفیه خانه فاضلاب دارند.
وی در مورد وضعیت تصفیه خانه های فاضلاب در استان بیان کرد: از 93 شهر استان تنها سه شهر شیراز، مرودشت و اقلید دارای تصفیه خانه فاضلابند که آمار خوبی نیست.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از 93 شهر استان 70 شهر دارای سایت دفن زباله هستند.
رتبه اول شیراز در تعداد سالمندان، بیماران روانی و معلولین در استان
جولایی در ادامه گفت: شیراز، نی ریز و فیروزآباد بیشترین تعداد سالمند، شیراز، مرودشت و لارستان بیشترین تعداد بیماران روانی و شیراز، مرودشت و ممسنی بیشترین تعداد معلولین را دارند.
وی ادامه داد: فارس 14درصد داوطلبین سلامت کشور را به خود اختصاص داده که سهم خوبی را در کشور داریم

دیدگاه خود را بیان کنید