تولید 288 تن ماهی در قائمشهر

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

تولید 288 تن ماهی در قائمشهر
عسگری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان قائمشهر از انتخاب انتخاب دو تولیدکننده برتر در بخش ماهیان گرم آبی و سردآبی استان مازندران اظهار داشت: عباس کعبه از شهرستان ساری تولیدکننده ماهیان گرم آبی و میرشجاع موسوی از شهرستان قائمشهر در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست بیشترین تولید را در مازندران کسب کردند.
وی افزود: این انتخاب به دلیل رعایت مولفه‌هایی نظیر مشارکت در دوره‌های آموزشی و ترویجی، بهره‌گیری از تکنولوژی نوین، ارتقای بهره‌وری و رعایت اصول بهداشتی به دست آمد.
عسگری‌فر خاطرنشان کرد: میرشجاع موسوی توانست در مزرعه‌ای به مساحت 600 متر مربع تولید ماهیان سردآبی خود را به 120 تن برساند.
رئیس اداره شیلات قائمشهر، بهره‌گیری از دانش فنی و تکنولوژی روز از جمله نصب و بکارگیری مولد اکسیژن، مگنت، سیستم فیلتراسیون،uv، رعایت اصول و مقررات و ضوابط بهداشتی در مزرعه پرورش، برداشت حداقل آب موردنیاز سیستم از منابع زیرزمینی و برگشت آب به سیستم، بازاریابی مناسب و استفاده موثر و مستمر از نظرات کارشناسان شیلات را از جمله دلایل موفقیت این تولیدکننده عنوان کرد.
این مسئول اذعان داشت: تا پایان سال گذشته 288 تن ماهی سردآبی در شهرستان قائمشهر تولید شد که این میزان در 17 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی استحصال شد.
وی مساحت کل مزارع پرورش ماهیان سردآبی قائمشهر را حدود 5 هزار و 500 متر مربع ذکر کرد

دیدگاه خود را بیان کنید