نشت نفت در تايلند به جزيره گردشگري رسيد

چهار‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید


واحد مرکزی خبر :آلودگی ناشی از نشت نفت در تایلند به جزیره گردشگریِ این کشور رسید.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، شرکت «پی تی تی گلوبال» اعلام کرد نفت خام که از یکی از لوله های زیردریاییِ انتقال نفتِ این شرکت در خلیج تایلند به آب دریا نشت پیدا کرده بود، آب های ساحلیِ این منطقه را به شدت آلوده کرده است. سرانجام، امواجِ حاوی نفت خام به سواحل جزیره گردشگردیِ «سامِت» در تایلند رسید.
حدود پنجاه هزار لیتر نفت خام در روز شنبه در فاصله بیست کیلومتری ساحل منطقه رایونگ، در جنوب شرقی بانکوک، پایتخت تایلند، به آب دریا ریخت.
حدود دویست سرباز برای پاکسازیِ این لکه نفتی اعزام شده اند. سیصد سرباز دیگر نیز به عنوان نیروی پشتیبانی، آماده جایگزینی سربازان یاد شده اند تا عملیات پاکسازی، بدون وقفه ادامه یابد. شرکت پی تی تی گلوبال مدعی شد از پنجاه هزار لیتر نفت خامی که به دریا نشت کرده، تمامیِ آن به غیر از پنج هزار لیتر، تاکنون پاکسازی شده است.
این شرکت، بخشی از شرکت دولتیِ پی تی تی پی سی آی، که بزرگترین شرکت انرژی تایلند محسوب می شود، است. شرکت حفاری پی تی تیِ تایلند، سابقه ی خوبی در رابطه با نشت نفت به آب دریا ندارد، زیرا این شرکت، باعث بزرگترین و بدترین سانحه نشت نفت در حفاری های زیر بستر دریا در استرالیا در سال 2009 میلادی شده بود.
در آن زمان، هزاران گالن نفت خام از چاه نفت زیردریاییِ صدمه دیده که متعاقباً منفجر شد، به آب های سواحل شمال غرب استرالیا نشت پیدا کرد و برای مدت های طولانی، این آب ها و مناطق ساحلیِ شمال غرب استرالیا را آلوده کرد. متعاقباً تحقیقاتِ دولت استرالیا، نقایص و نارسایی های این شرکت بزرگ انرژی تایلندی را مقصر اصلی در سانحه نشت نفت در آبهای استرالیا معرفی کرد

دیدگاه خود را بیان کنید