برگزاری دوره آموزشی پرورش زالو در آستارا

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
برگزاری دوره آموزشی پرورش زالو در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: برای نخستین بار در این شهرستان دوره آموزش نگهداری و پرورش زالو با هدف کارآفرینی، اشتغالزایی و صادرات این گونه آبزی برگزار شد

صادق خاصی پور روز چهارشنبه اظهار داشت : این دوره به مدت 2 روز با شرکت 30 نفر در اداره جهاد کشاورزی شهر لوندویل آستارا با تدریس یکی از کارشناسان اداره کل شیلات گیلان برگزار شد.
وی با بیان این که شرایط آب و هوایی آستارا برای پرورش زالو مناسب است افزود : علاقمندان می توانند زالوهای مولد را از مراکز خصوصی پرورش آن، خریداری و با رعایت شرایط قرنطینه تکثیر کنند.
وی ادامه داد: زالو همچون تمساح در محیط های بسته و محافظت شده پرورش می یابد و سرمایه گذاران می توانند با توجه به اقتصادی بودن و ارزآوری آن، به پرورش و صادرات زالو اقدام کنند .

خاصی پور با بیان اینکه در گذشته زالو در طبیعت صید و در پزشکی استفاده می شد، اظهار کرد: امروزه ضرورت پرورش این نرم تن برای استفاده درمانی زیاد شده است.
وی گفت: با توجه به موقعیت مرزی آستارا، می توان به صادرات زالو از این شهرستان اقدام کرد و اداره شیلات آستارا ضمن آمادگی ارائه تحقیقات کارشناسی به علاقمندان ، پرورش دهندگان را برای دریافت 100 میلیون ریال وام به بانک عامل معرفی می کند.
زالو نوعی کرم حلقوی آبزی با طولی بین سه تا 25 سانتیمتر و عرض حدود یک سانتیمتر است و تاکنون 630 نوع آن نظیر خونخوار، گوشتخوار و سمی شناخته شده است و زالوی مورد استفاده در طب سنتی با نام علمی Hirudo medicinalis آرواره دار و بی خرطوم است و در طب سنتی ایرانیان کاربرد وسیع داشته و برای درمان برخی از بیماری های استفاده شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید