بارندگی اخیر ۱۲ میلیارد خسارت به مزارع پرورش ماهی سمیرم وارد کرد

پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمیرم با اشاره به خسارت بارندگی به شیلات و مزار پرورش ماهی این شهرستان افزود: بارندگی 17 مرداد ماه در شهرستان سمیرم موجب جاری شدن سیل و وارد شدن خسارت زیادی به کشاورزان و تولید کنندگان شهرستان شد.
وی گفت: خسارت چشمگیری به شیلات و مزارع پرورش ماهی در شهرستان سمیرم وارد شده که بیشترین این خسارت مربوط به مزارع حاشیه رودخانه ماربر است.
انصاری پیرامون میزان این خسارت اظهار کرد: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی سمیرم بیش از 300 تن ماهی به ارزش 12 میلیارد ریال در این سیل از بین رفته است.
وی تصریح کرد : جهت پیش‌گیری از این حوادث قبلا در همایش آموزشی روش های جلوگیری از خسارات مانند استفاده از پمپ برگشت به تولید کنندگان آموزش داده شده بود که متاسفانه به خاطر عدم استفاده و بکارگیری از این روش‌ها، ضرر چشمگیری به این تولیدکنندگان وارد شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی سمیرم بیان کرد: شهرستان سمیرم با بیش از 26 مزرعه پرورش ماهی و با تولید بیش از 2140 تن ماهی قزل آلا در سال 91 تولید بیش از 54 درصدی و رتبه نخست پرورش ماهی استان اصفهان را از آن خود کرد.
وی افزود: جاری شدن سیل در هفته گذشته موجب خسارات زیادی به باغات شهرستان بخصوص در روستاهای خفر و قلعه قدم شد که در برخی نقاط جدول‌های آبیاری و حتی راه ارتباطی نیز از بین رفته است.
انصاری اظهار کرد: سیل همچنین سبب از بین رفتن کشت تابستانه ، علوفه و باقیمانده محصولات برداشت در مزارع کشاورزی شهرستان سمیرم شده است اما جهاد کشاورزی سمیرم در حال حاضر با تامین و در اختیار قرار دادن امکانات لازم به کشاورزان در حال اقدام و ترمیم جدول های آبیاری و راه های کشاروزی است

دیدگاه خود را بیان کنید