وجود ۸۸ تشکل در بخشهای مختلف کشاورزی در زنجان

چهار‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
وجود ۸۸ تشکل در بخشهای مختلف کشاورزی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از وجود ۸۸ تشکل در بخش دام، طیور، شیلات، مرغداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی،زراعت و باغبانی در بخش کشاورزی زنجان خبر داد

حسین جعفری درجمع خبرنگاران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال با افزایش تولید محصولات کشاورزی روبرو هستیم که ۳ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی تا پایان سال پیش بینی شده است.

وی به گزارش صادرات استان در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: هدف گذاری سازمان در سال ۹۵ صادرات ۲۱۰۰۰ تن بوده است که از این میزان خوشبختانه در ۱۱ ماهه سال ۹۵ معادل ۳۷ هزار تن رشد کشاورزی داشته ایم .

جعفری ادامه داد:این آمار رشد و تحقق ۱۷۶ درصدی برنامه صادرات کشاورزی را نشان می دهد و در ارزیابی ریالی ۱۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی دلیل افزایش وزنی بعضی از محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی را، پایین بودن قیمت جهانی آنها دانست و تصریح کرد: صادرات کشمش در استان کاهش پیدا کرده است که این باعث کاهش صادرات و به ۱۰۸ درصد رسیدن آن شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از نبود زیر ساخت ها خوب برای تولید محصولات کشاورزی انتقاد کرد و افزود:در بحث ها زیادی سازمان کشاورزی مشکل دارد که ازجمله آن ضعیف بودن درحمل و نقل و تشکل ها صادراتی و علم می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان درصدد ایجاد صندوق های شهرستانی در استان و کمک به بازار یابی محصولات کشاورزی است.

جعفری تاکید کرد: ایجاد تشکلهای بخش کشاورزی در زیر بخش زراعت و باغبانی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان و تدوام بخشی به برگزاری کلاسهای آموزشی برای تشکلها از برنامه های آینده صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان زنجان است.

وی از وجود ۸۸ تشکل در بخشهای دام،طیور، شیلات، مرغداری، منابع تبدیلی و تکمیلی،زراعت و باغبانی ، خدمات مشاوره و های و دولت در بخش کشاورزی استان زنجان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان در تولید ۱۰ نوع از محصولات کشاورزی رتبه‎های نخست تا هفتم کشوری را دارد.

جعفری افزود: استان زنجان در بخش ایجاد اشتغال بر اساس پروانه بهره‎برداری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رتبه برتر را دارد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید