امکان افزایش شناورهای صیادی در میناب وجود ندارد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


مقصودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهرستان میناب در حال حاضر داری 184 فروند شناور کلاس قایق و 92 فروند شناور کلاس لنج صیادی است، عنوان کرد: در این شهرستان هزار و 818 نفر در بخش صیادی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: باتوجه به محدودیت صیدگاه در این شهرستان و همچنین ذخایر آبزیان، صیادان تحت پوشش شهرستان میناب به آب‌های حوزه استحفاظی دیگر شهرستان‌ها نظیر سیریک، جاسک و قشم برای صیادی عزیمت می‌کنند.
سرپرست معاونت صید اداره کل شیلات هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدودیت صیدگاه و ذخایر آبزیان امکان افزایش شناور صیادی در شهرستان میناب وجود ندارد چرا که بی شک افزایش شناورهای صیادی لطمات بزرگی به ذخایر آبزیان وارد می سازد.
مقصودی تصریح کرد: می‌توان برای رفع بیکاری ساحل نشینان این شهرستان باتوجه به ظرفیت بالای این شهرستان در تکثیر و پرورش آبزیان، بخشی از جوانان منطقه را به این سمت سوق داد تا نه تنها از لطمه‌زنی به ذخایر آبزیان جلوگیری شود بلکه علاوه بر اشتغال‌زایی پرسود در افزایش و بهبود وضیعت ذخایر آبزیان موثر واقع شد.
مقصودی در پایان خاطرنشان کرد: البته با توجه به وجود ذخایر مناسب فانوس ماهیان چنانچه در صیادان این شهرستان توانایی تهیه و تامین شناورهای صیادی مناسب جهت صید این گونه از ماهی صورت بگیرد شیلات هرمزگان نیز مساعدت های لازم جهت صدور مجوز را انجام می‌دهد

دیدگاه خود را بیان کنید