321 میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی دشتی ذخیره‌سازی شد

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

321 میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی دشتی ذخیره‌سازی شد
خبرنگار مهر،حمید خلیلی صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت: ذخیره سازی میگو در اراضی پرورشی دلوار و مند دشتی از اردیبهشت شروع شده است که تاکنون در 63 مزرعه ذخیره‌سازی میگو انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 394 میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی‌ مند و دلوار ذخیره‌سازی شده است گفت: امسال در سایت مند دشتی 34 مزرعه فعال است که در این مزارعه 321 میلیون قطعه بچه میگو در سطح 556 هکتار ذخیره‌سازی شده است.
رئیس شیلات دشتی و تنگستان یادآورشد: در 29 مزرعه بخش دلوار73 میلیون بچه میگو در307 هکتاراز اراضی ذخیره‌سازی شده است که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
خلیلی به میزان صید میگو درآب‌های استان بوشهردر منطقه دشتی و تنگستان اشاره کرد و گفت: برداشت میگو در سه سال گذشته هر سال نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است اما امسال نسبت به دیگر سال‌ها افزون‌تر نشان می‌دهد.
وی یادآورشد: سال گذشته صیادان دشتی و تنگستان 235 تن میگو صید کردند بود که به دلیل بازسازی ذخائر آبزیان صیادان امسال تاکنون بیش از 337 تن میگو صید کرده‌اند و این نشان دهنده افزایش بهبود ذخائر آبزیان در آبهای خلیج فارس است.
رئیس شیلات دشتی و تنگستان خاطرنشان کرد: امسال صیادان با 77 موتور لنج و 215 قایق صیادی از بنادر صیادی محمد عامری، رستمی، عامری، لاور ساحلی، جاینک، کری، زیراهک و بریکان به صید مشغول هستند.
خلیلی با اشاره به اینکه یکهزار و 700 نفر صیاد در آب‌های نیلگون خلیج فارس مشغول به صید هستند افزود: قمیت فروش میگو بصورت رقابتی تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که میگو درجه یک هر کیلو بین 15 تا 16 هزارتومان در بازارعرضه می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید