طرح ساماندهی رودخانه قزل اوزن در طارم به طول 6 کیلومتر اجرا شد

چهار‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


خبرنگار مهر، غلامحسین رجبی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه ساماندهی رودخانه قزل اوزن در محدوده روستای آستاکل شهرستان طارم افزود: با افتتاح این پروژه شاهد شکوفایی این شهرستان در بخش آب خواهیم بود.
وی در خصوص مشخصات این پروژه اظهار داشت: این پروژه در سال 90 کلنگ زنی شد و با همکاری وزارت نیرو و مدیران شهرستانی حدود 6 کیلومتر از این رودخانه سامان دهی شد.
فرماندار شهرستان طارم گفت: اجرای این پروژه در دو طرف قزل اوزن اجرا شده و در این راستا حفاظت از اراضی کشاورزی و محدوده روستایی در مقابل بروز سیلاب و کاهش خطرات احتمالی، آزاد سازی بخشی از زمینهای مستعد حاشیه رودخانه جهت واگذاری به کشاورزان و افزایش تولید، جلوگیری از روند مهاجرت روستاییان به شهرها با ایجاد امکان توسعه پایدار کشاورزی و افزایش اشتغال ، ارتقاء شرایط زیست محیطی مانند به وجود آمدن پناهگاه های زیستی ما بین آبشکنها به مرور زمان از فواید این پروژه است.
رجبی تاکید کرد: مهمترین مزیت ساماندهی این پروژه در جذب گردشگر است و همچنین در مواقع سیل از تخریب محصولات کشاورزی جلوگیری می کند.
وی در ادامه افزود: بهره برداری از دو مورد مجموعه پرورش شیلات در این شهرستان را از پروژه های هفته دولت برشمرد.
فرماندار شهرستان طارم به افتتاح پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: قطعه سوم راه زنجان به طارم و منجیل که از سرخه به دیزج افتتاح خواهد شد که در این راستا 22 کیلومتر را ه اجرا شده و 9 میلیارد تومان هم برای این پروژه هزینه شده است.
رجبی یادآور شد: پروژه فیبر نوری طارم 70 کیلومتر از زنجان به طارم اجرایی شده و اعتبار هزینه شده دو میلیارد تومان است.
وی گفت: دو خانه گردشگر، دو خانه بهداشت و شش دهیاری روستایی هم از پروژه های قابل افتتاح در این هفته است.
فرماندار طارم تصریح کرد: بهره برداری از سامانه بخش دیجیتال شبکه طارم که فردا در زنجان راه اندازی خواهد شد و در این شهرستان هم همزمان راه ندازی می شود و این پروژه عظیمی برای این شهرستان محسوب می شود چرا که در مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم این شهرستان بسیار مثمر ثمر است.
رجبی افزود: اعتباری که برای راه اندازی این سامانه در شهرستان طارم هزینه شده یک میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: برای پروژه های استخر سرپوشیده طارم با دو میلیارد تومان ، پل دارم به چورزق با دو میلیارد تومان هزینه شده است که در اواخر شهریورماه افتتاح خواهند شد.
فرماندار طارم یادآور شد: دانشگاه آزاد طارم هم از مهرماه سالجاری دانشجو جذب می کند و همچنین سلف سرویس خواهران هم راه اندازی خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید