صیادان استان بوشهر 2هزار و 500تن میگو صید کردند

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

صیادان استان بوشهر 2هزار و 500تن میگو صید کردند
خبرنگار مهر، عبدالحسن تنگستاني عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه صید میگو از 9 مرداد در آبهای استان بوشهر آغاز شده بود گفت: صید میگو از پنجشنبه گذشته ممنوع شد وميزان صيد میگو امسال نسبت به سال گذشته 800 تن افزايش نشان مي دهد.
وی با بیان اینکه امسال 12هزار صیاد در صید میگو مشارکت داشتند گفت: این صیادان در مدت 23 روز صید میگو بيش از 2هزار و 500 تن ميگو از آبهاي استان بوشهر صيد کردند كه نسبت به سال گذشته ۸۰۰ تن بيشتر بوده است.
وي اضافه کرد: 12هزار صیاد بابیش از یکهزار و 110 شناور صيادي، قايق و كشتي از ۹ مرداد صيد ميگو را در آبهاي اين استان آغاز كردند.
تنگستاني از افزایش 70 درصدی صید میگو نسبت به پارسال خبرداد و تصریح کرد: صیادان سال گذشته يكهزار و 570 تن ميگو در آبهاي اين استان صيد كردند که نسبت به 2هزار و 500 صید امسال 70 درصد افزایش دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان میگوی ببری سبزی را بهترین گونه آبزی خلیج فارس ذکرکرد و افزود: امسال بيش از 65 درصد ذخاير ميگوي آبهاي استان بوشهر از گونه ببري سبز است كه از بهترين گونه‌هاي ميگوي خليج فارس به حساب مي آيد و در بازارهاي داخلي و خارجي خريداران زيادي دارد.
تنگستانی با اشاره به اینکه صیادان بیشترین صید را درشهرستان دير و بخش ساحلي تنگستان داشته‌اند افزود: 40 درصد میگوی کشور در استان بوشهر صید می شود و 65 درصد ذخایر میگوی استان از گونه ببری سبز از بهترین گونه های میگوی خلیج فارس و بقیه از گونه‌های سفید و سرتیز است.
وی یادآور شد: قیمت میگو در بازار بوسیله میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شد که صیادان هر کیلو میگو را بین 12 تا 17هزار تومانبه فروش رساندند

دیدگاه خود را بیان کنید