افزایش 50 درصدی تولید میگو پرورشی در استان بوشهر

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


خبرگزاری فارس از بوشهر علی صالح عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار و 20 استخر پرورشی در 10 منطقه ساحلی استان بوشهر به امر پرورش میگو اختصاص یافت، اظهار داشت: در این استخرها بیش از 690 میلیون قطعه لارو میگو ذخیره‌سازی شد.
وی با اشاره به اینکه پرورش میگو از اردیبهشت در استان بوشهر آغاز شده است، افزود: امسال بیش از 1500 نفر در استان بوشهر در امور پرورش میگو فعالیت دارند که در 3 هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی، 2 هزار و 20 استخر برای پرورش میگو ایجاد کرده‌اند.
معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 60 درصد میگو کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، ابراز داشت: پرورش‌دهندگان میگو امسال فعالیت خود را بیشتر کرده‌اند، به گونه‌ای که تولید میگو از 6 هزار و 750 تن سال گذشته به بیش از 10 هزار تن در سال جاری رسیده است.
صالح‌پور به پایان ذخیره‌سازی لارو میگو در استخرهای پرورشی اشاره کرد و گفت: پرورش میگو از اردیبهشت شروع می‌شود و تا مهرماه که فصل برداشت است، ادامه دارد.
وی اذعان داشت: امسال پرورش میگو در 210 مزرعه به وسعت سه هزار و صد هکتار اجرا شده است که در منطقه ساحلی حله بیشترین استخر برای پرورش میگو فراهم شده است.
معاون شیلات استان بوشهر افزود: از سال 74 که در استان بوشهر میگوی پرورشی تولید می‌شود، تاکنون با تولید 60 درصد تولید ملی، اولین تولیدکننده میگوی پرورشی در کشور بوده‌ایم

دیدگاه خود را بیان کنید